تاسیس شاخه رایسست در مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد


تاسیس  شاخه رایسست  در مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد

شاخه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) در مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد صربستان تاسیس می شود.

به گزارش ایسنا، به دعوت مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، جلسه مجازی بین این سازمان و مرکز مطالعات زبان فارسی دانشگاه بلگراد صربستان در دانشکده فلسفه برگزار شد.

این جلسه مجازی با حضور دکتر محمدرضا فلاحتی فومنی قدیمی مدیر اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی مرکز منطقه ای و ISC با دکتر صفری رییس مرکز مطالعات زبان فارسی و استادیار بخش زبان و ادب فارسی دانشگاه بلگراد صربستان برگزار شد.

هدف از این جلسه مجازی آشنایی با فعالیت های علمی هر سه مجموعه، امضای تفاهم نامه همکاری های علمی پژوهشی فی ما بین و همچنین تاسیس شاخه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) در مرکز مطالعات فارسی دانشگاه بلگراد بوده است.

دکتر فلاحتی در این جلسه درخصوص پتانسیل های خدمات علمی مرکز منطقه ای و ISC از قبیل رتبه بندی دانشگاه ها، سامانه نشریات علمی، نمایه استنادی علوم، نظام شاخص های عملکردی نشریات، فهرست مندرجات فارسی، سامانه DOR، پایگاه مقالات مرکز منطقه ای و نحوه استفاده از مقالات آن صحبت کرد.

وی گفت: با توجه به پایگاه اطلاعات علمی مرکز منطقه ای که دارای بیش از 8 میلیون مدرک علمی است، مرکز مطالعات زبان فارسی دانشگاه بلگراد می تواند بصورت IP-Base از این اطلاعات پس از تاسیس شاخه در آن دانشگاه استفاده کند که مورد استقبال طرف مقابل قرار گرفت و در آینده نزدیک این مهم انجام خواهد شد.

دکتر صفری نیز گفت: دانشگاه بلگراد در حوزه توسعه زبان فارسی در شرق اروپا یکی از موفق ترین دانشگاه ها در این زمینه است، اگرچه در این زمینه نوپا است ولی در جذب و آموزش زبان فارسی نسبت به سایر دانشگاه های بزرگ بسیار موفق تر عمل کرده است. در این دانشگاه 36 زبان زنده دنیا آموزش داده می شود که حدود 400 دانشجو زبان فارسی را به عنوان زبان دوم فرا می گیرند. لازم به ذکر است سرفصل زبان فارسی در دوره چهار ساله به آموزش آنها اضافه شده است.

بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، در پایان این جلسه، دکتر فلاحتی برای برگزاری کارگاه های آموزشی و همکاری های دو جانبه در طرح های پژوهشی از سوی مرکز منطقه ای و ISC برای دانشجویان و اساتید این دانشگاه اعلام آمادگی کرد که این مورد نیز مقرر شد پس از هماهنگی های لازم به صورت مجازی برگزار شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان