سرانه فضای سبز شهر ملایر 21 مترمربع است


سرانه فضای سبز شهر ملایر 21 مترمربع است

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر سرانه فضای سبز شهر ملایر را 21 مترمربع اعلام کرد و گفت: بیشترین فضای سبز ملایر، عمومی است و همه می توانند از آنها استفاده کنند و در این زمینه هدف ما توسعه کمی و کیفی این فضاست.

مهدی بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با توجه به کمبود منابع آبی در سطح شهر، اقدامات راهبردی در حوزه آبیاری نوین فضای سبز شهری رقم خورد که سبب صرفه جویی منابع مالی و افزایش کیفیت آبیاری شد.

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر اظهار کرد: در راستای مصرف بهینه آب در برخی پارک های شهری که فاقد شبکه آبرسانی بودند و تانکر به آنها آبرسانی می شد، ۱۶۰۰ متر لوله گذاری انجام شد.

وی با اشاره به بهسازی و ساماندهی پارک شهید چمران در دو فاز با صرف ۶۰۰ میلیون تومان هزینه، اظهار کرد: در پارکینگ راستان سرویس بهداشتی احداث شد همچنین بازسازی کامل سرویس های بهداشتی سطح تمامی پارک ها انجام شد.

بهرامی به ایمن سازی پارک سیفیه و ممانعت از ورود متورسواران به داخل پارک با صرف ۳۰۰ میلیون تومان هزینه اشاره کرد و گفت: در پارک های کوثر و مجموعه مینی ورلد بحث حصارکشی و جلوگیری از ورود موتورسوارن را در دستور کار داریم همچنین به منظور زیباسازی منظر شهر ۱۵ هزار متر از دیوارهای مخدوش سطح شهر رنگ آمیزی شد.

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر با اشاره به احداث پارک شقایق با وسعت ۱۸ هزار مترمربع به منظور توسعه فضای سبز شهری، مطرح کرد: پارک بانوان نیز در ۳۰ متری تاجوک به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع احداث شد.

وی ادامه داد: ۴۰ هکتار از اراضی ملایر در ورودی شهر از سمت همدان مورد جنگل کاری قرار گرفت که هزینه کاشت و آبرسانی به آن حدود ۶۰۰ میلیون تومان شده است همچنین توسعه جنگل بام ملایر را به وسعت ۱۰ هکتار داشتیم که برای این پروژه، خاک جایگزین همراه کود روی سطح زمین ریخته شد.

بهرامی به کاشت گونه های مقاوم در وسعت ۲۰ هکتار از اراضی ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: یکسری کارهای فرهنگی با نصب تابلوها در داخل پارک ها انجام دادیم و شعارهای فرهنگی، احادیث و بحث ترویج عفاف و حجاب روی این تابلوها انجام شد.

وی به برپایی نمایشگاه نقاشی برای کودکان، جشن روز دختر در دهه کرامت، توزیع نهال بین بانوان در روز مادر در مناطق پایین شهر و غرس ۳۰۰ اصله نهال به مناسبت هفته درختکاری در جاده سلامت اشاره کرد و یادآور شد: در طرح استقبال از بهار ۳۰ المان مناسبتی نوروزی و ۱۵ هزار گلدان گل شب بو و ۵۰۰۰ متر ریسه پرچمی خریداری شده در سطح شهر نصب می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان