افزایش 8 تا 10 درصدی ویزیت پزشکان/جلوگیری از ویزیت گروهی بیماران


افزایش 8 تا 10 درصدی ویزیت پزشکان/جلوگیری از ویزیت گروهی بیماران

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: مکاتبات و پیگیری‌هایی کردیم که جلوی ویزیت‌های گروهی را بگیریم و در حال حاضر نسبت به گذشته وضعیت بسیار بهتری داریم و مشکل حادی وجود ندارد.

دکتر علیرضا مدرکیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از کارهایی که در این دوره به صورت جدی با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سنای همدان پیگیری کردیم، مسئله‌ی ویزیت‌هایی گروهی بود.

مدرکیان با بیان اینکه مراجعه مردم به یک پزشک خاص، منجر به شلوغی مطب‌ها می‌شود، تصریح کرد: مکاتبات و پیگیری‌هایی کردیم که جلوی ویزیت‌های گروهی را بگیریم و در حال حاضر نسبت به گذشته وضعیت بسیار بهتری داریم و مشکل حادی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مواردی داریم که در مطب متخصصان زنان و زایمان، بیماران به صورت گروهی وارد اتاق پزشک می‌شوند چراکه تعداد مراجعان زیاد است و آماده شدن بیماران برای ویزیت زمان بر است بنابراین از این پزشکان خواستیم که کابین جدا برای معاینه بیماران درنظر بگیرند، این کابین‌ها عایق صوتی و دیداری دارند و بیماران در کنار هم ویزیت نمی‌شوند.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان در ادامه با بیان اینکه در همدان کمبود متخصص زنان و زایمان نداریم، مطرح کرد: همه مردم اصرار دارند پیش پزشک خاصی بروند به همین علت در برخی مطب‌ها با ازدحام بیماران مواجه می‌شویم.

مدرکیان در رابطه با افزایش هزینه‌ ویزیت پزشکان در یک ماه اخیر، گفت: تنها گروهی که تعیین تعرفه‌ خدماتی که ارائه می‌دهند دست خودشان نیست، پزشکان هستند.

وی با بیان اینکه تعرفه‌ خدمات پزشکان را هیئت وزیران مصوب می کند و به هیچ عنوان دست استان‌ها نیست، ادامه داد: امسال با توجه به افزایش چندین برابر هزینه‌ها در سایر حوزه‌ها، هزینه‌ ویزیت پزشکان نیز از بهمن‌ماه، ۸ تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده‌است.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان در پایان خاطرنشان کرد: این افزایش هزینه به هیچ عنوان در بخش دستمزدها نبوده و مربوط به تجهیزاتی است که برای مراجعان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403