شمار مشترکان گاز خراسان شمالی به 334 هزار مشترک رسید


شمار مشترکان گاز خراسان شمالی به 334 هزار مشترک رسید

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: امسال شمار مشترکان این شرکت در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی استان به 334 هزار مشترک رسید.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این شرکت گاز، حسن رضا میربلوکی اظهار داشت: امسال بیش از ۱۳ هزار مشترک به جمع مشترکان گاز استان اضافه شده است.

وی در ادامه گفت: توسعه روز افزون گازرسانی به مناطق محروم استان و افزایش مشترکان جدید گاز طبیعی، نیاز به آموزش استفاده صحیح از این انرژی با هدف پیشگیری از حوادث ناشی از گاز را، بیش از پیش آشکار می سازد.

و ی افزود: شرکت گاز استان با توجه به مسئولیت اجتماعی که در این حوزه دارد اقداماتی نظیر ارائه نکات ایمنی در قالب مستندهای گزارشی، انیمیشن، پیام‌های صوتی و اخبار به منظور اطلاع رسانی فراگیر اقدام به فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی انجام داده و گام مؤثری در راستای ترویج فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز برداشته است.

میربلوکی افزود: در فصول سرد سال شاهد افزایش حوادث مربوط به گاز طبیعی هستیم که عمدتا ناشی از سهل انگاری و استفاده ناایمن از تجهیزات می باشد، رعایت موضوع نیازمند همکاری هم استانی های عزیز در استفاده درست از این نعمت خدادادی و انتخاب تجهیزات گازسوز استاندارد است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: این عوامل موجب شد تا آمار حوادث گاز طبیعی در سال ۹۹ نسبت به پارسال هشت درصد کاهش یابد.

میربلوکی گفت: در سال جاری، ۶۸ حادثه ناشی از گاز طبیعی به وقوع پیوسته که بیشترین آن آتش‌سوزی و انفجار و مسمومیت با مونو اکسیدکربن بوده است.

تاکنون به ۳۱۰ واحد صنعتی و ۱۵ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده است که این استان در این حوزه رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرده است.

نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی خراسان (بجنورد)، آلومینای ایران (جاجرم)، ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که گاز طبیعی مصرف می کنند.

در خراسان شمالی، ۳۱۹ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری است.

اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی بهره مند هستند.

سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از ۸۰ درصد است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت این خطه در مناطق روستایی سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال شمع روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403