«سال سیل» نویسنده بجنوردی منتشر شد


«سال سیل» نویسنده بجنوردی منتشر شد

بجنورد- ایرنا- کتاب «سال سیل» آخرین اثر مهرداد صدقی، نویسنده و طنزپرداز بجنوردی و خالق سه‌گانه «آبنبات» ها منتشر و روانه بازار کتاب شد.

این نویسنده بجنوردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال سیل، برخلاف دیگر آثار منتشر شده ام قالب طنز ندارد.

صدقی افزود: سال سیل از دیروز در اختیار کتابفروشی ها قرار گرفته و از امروز امکان خرید آن در کتابفروشی های بجنورد فراهم شده است.

وی با بیان اینکه داستان «سال سیل» در منطقه‌ای به نام «گل‌دره» رخ می‌دهد، گفت: این داستان ماجرای دلدادگی دو جوان است که حوادث روزگار، سرنوشت آن ها را دگرگون می کند و از دیگر سو زندگی آنها با سیل وحشتناکی که در این منطقه رخ داده است، درآمیخته می شود.

به گفته صدقی در گفت و گوهای این اثر نیز، مانند دیگر آثارش، از لهجه محلی بجنوردی استفاده شده است.

وی با بیان این که «دژاوو» و «دومین نشان مردی» نیز به عنوان دیگر آثار او به زودی منتشر می شود، اظهار داشت: دژاوو نیز قالب طنز ندارد اما دومین نشان مردی در قالب طنز است.

«سال سیل» نویسنده بجنوردی منتشر شد

صدقی در مورد ادامه یافتن داستان های آبنبات خود نیز گفت: تاکنون سه گانه آبنبات های هلدار، دارچینی و پسته ای را منتشر کرده ام و نوشتن جلد چهارم این مجموعه را نیز به پایان رسانده ام.

این نویسنده طناز بجنوردی با اشاره به تجدید چاپ های مکرر آبنبات هایش اظهار داشت: چاپ سیزدهم کتاب آبنبات پسته ای به فاصله یک ماه بعد از چاپ دوازدهم آن در مهر امسال چاپ شد و این کتاب دومین جلد از مجموعه ۳ جلدی آبنبات هاست و البته آبنبات هلدار نیز به چاپ نوزدهم رسیده و تا کنون نزدیک به ۶۰ هزار جلد از این کتاب فروش رفته است.

«سال سیل» نوشته مهرداد صدقی در ۲۲۰ صفحه در انتشارات کتاب کوچه با قیمت ۴۸ هزار تومان به چاپ رسیده و منتشر شده است.

مجموعه تلویزیونی «پدر پسری» که در ماه رمضان امسال از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، اقتباسی از کتاب «آخرین نشان مردی» این نویسنده جوان بجنوردی بود.

مهرداد صدقی تا کنون بیش از ۱۰ اثر منتشر کرده که «نقطه ته خط» اولین اثر منتشر شده این نویسنده است.

وی که متولد سال ۱۳۵۶ است با کتاب آبنبات هلدار، که با گویش بجنوردی نوشته شده بود، به شهرت رسید و نوشتن به این گویش را در کتاب «غریزه وصلی» نیز پی گرفت که این اثر در نوروز امسال به شکل الکترونیکی و هر روز یک قسمت منتشر شد، اما چاپ کاغذی نداشت.

از دیگر آثار او می توان به آخرین نشان مردی، مغزنوشته‌های یک جنین، تعلیمات غیراجتماعی، رقص با گربه‌ها و میرزا روبات اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج