153 نفر در بخش کرونای بیمارستان‌های لرستان بستری هستند


153 نفر در بخش کرونای بیمارستان‌های لرستان بستری هستند

خرم‌آباد - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 153 نفر مبتلای قطعی، بیماران بدحال و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

"مریم کوشکی" روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: تا تاریخ ۱۶ اسفند ماه جاری با شناسایی ۱۸۶ نفر بیمار جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در استان به ۶۸ هزار و ۸۷۱ نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: تا این تاریخ ۲۳۰ هزار و ۲۶۰ نمونه مشکوک تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال، پاسخ ۲۲۸ هزار و ۸۲۲ مورد اعلام و ۱۵۹ هزار و ۹۴۶ مورد منفی بوده است.

وی افزود: تاکنون یک هزار و ۳۵۱ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

کوشکی با بیان اینکه کرونای انگلیسی به استان وارد شده است اضافه کرد: مردم استان با دوری از تجمعات، دورهمی و رعایت پروتکل های بهداشتی از خود و فرزندانشان مراقبت کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس از تمامی مردم لرستان تقاضا می‌شود در خصوص رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک، کاهش ترددهای غیر ضروری، مسافرت های بین شهری و حذف تجمعات خطر آفرین از جمله حضور در آرامستان‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، کوهدشت، پلدختر، دلفان، سلسله، دورود و ازنا در وضعیت زرد و رومشکان و چگنی در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند و تاکنون بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در خرم آباد، کوهدشت و الیگودرز شناسایی شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها