استاد حوزه: چندصدایی در سیاست خارجی موجب تضعیف نظام است


استاد حوزه: چندصدایی در سیاست خارجی موجب تضعیف نظام است

قم – ایرنا - آیت الله سید محمد سجادی از فقهای حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه چند صدایی و مواضع متفاوت و متضاد در سیاست خارجی باعث  تضعیف نظام خواهد شد، گفت: همه مسئولان باید با تبعیت از رهبر معظم انقلاب، از بیان مواضع و سخنانی که باعث سوء استفاده دشمنان شود، خودداری کنند.

آیت الله سید محمد سجادی روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: امروز وزارت امور خارجه در خط مقدم دیپلماسی قرار دارد و آنها نیز با تبعیت از رهبر معظم انقلاب، سیاست های برجامی را پیش می برند، بنابراین نباید شاهد مواضع متفاوت از سوی دیگر مسوولان در این رابطه باشیم.

وی ادامه داد: باید در مباحث مهم مرتبط با مصالح و منافع ملی، همه یک مواضع واحد داشته باشند و هر شخص و مقامی نیز باید از جایگاه خود در مورد مسائل بین المللی سخن بگوید.

آیت الله سجادی با اشاره به آیه شریفه وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا گفت: طبق این آیه شریفه حفظ وحدت و انسجام و دوری از تفرقه وظیفه شرعی و الهی است، همه باید با تبعیت از رهبر معظم انقلاب به یک ریسمان واحد چنگ زده و مسیر خود را تعیین کنیم.

وی ادامه داد: اینکه هر مسوولی برای خودش حرفی بزند، و مواضعی را ابراز نماید، بویژه در مسائل مهم و کلیدی نظام، قطعا وضعیت را خراب تر خواهد کرد و باعث سوء استفاده بیشتر دشمنان خواهد شد.

آیت الله سجادی ادامه داد: بصیرت، مواضع و هوشمندی رهبر معظم انقلاب بی نظیر است، ایشان در مساله برجام فرمودند باید همه تحریم ها را یکجا بردارند وبه برجام برگردند ما در برجام با آنها مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: وقتی دولت جدید آمریکا از یک طرف می گوید می خواهیم به برجام برگردیم و از سوی دیگر تحریم ها را تمدید کرده، نشان این است که سخنان رهبر معظم انقلاب هوشمندانه است و همه باید از این مواضع حمایت کنند.

آیت الله سجادی تصریح کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب و دستگاه دیپلماسی و دولت این است که تحریم ها باید یکجا برطرف شود، حالا اینکه مسوولی بیاید و حرف دیگری بزند، اینها پیام های خوبی را به دشمنان مخابره نمی کند.

وی با اشاره به اینکه همه مسوولان باید در مساله سیاست خارجی، مواضع واحد داشته باشند، گفت: رهبر معظم انقلاب سیاست های کلی نظام را ترسیم می کنند و وزارت خارجه نیز تبعیت می کند و نباید در این عرصه مهم هر مسوولی برای خود و آنگونه که خود می خواهد سخن بگوید.

آیت الله سجادی تصریح کرد: همه باید از مواضع رهبری تبعیت و حمایت کنیم و در این شرایط سخت همه به سمت درگاه خداوند پناه ببریم و به ایشان متوسل شویم که خداوند ما را یاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این شرایط تحریم و کرونا، باید دولت و شخص رئیس جمهور را کمک و دعا کنیم، این دولت در سخت ترین شرایط کشور را اداره می کند./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403