1800 خانوار عشایری استان سمنان کارت شناسایی و تردد گرفتند


1800 خانوار عشایری استان سمنان کارت شناسایی و تردد گرفتند

سمنان- ایرنا- مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: یکهزار و 800 خانوار عشایر در استان کارت شناسایی و تردد، به منظور سهولت در دریافت خدمات رفاهی، دریافت کردند.

مراد خادم روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تعهد استان سمنان صدور یکهزار و ۴۰۴ کارت شناسایی و تردد عشایر بود که با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده بیش از هدفگذاری کارت صادر شد.

وی بیان کرد:تمام عشایر استان سمنان که دفترچه عشایری دارند باید برای دریافت کارت شناسایی و تردد حداکثر تا فرورین سال آینده اقدام کنند، چرا که ارائه خدمات به عشایر با ارایه کارت شناسایی انجام می‌شود و دفترچه عشایری فاقد اعتبار می‌شود.

وی با بیان این که براساس تصمیم‌گیری از این پس توزیع اقلام و سهمیه عشایر بر اساس کارت هوشمند است، ادامه داد: تاکنون توزیع اقلام مختلف مانند آرد، نهاده‌های دامی، نفت و سیلندر گاز برای عشایر بر اساس دفترچه عشایری انجام می‌شد و از این پس کارت هوشمند جایگزین دفترچه عشایری می‌شود.

خادم تصریح کرد: سه هزار و ۱۸۱ خانوار عشایر استان سمنان را تشکیل می‌دهند و ضرورت دارد عشایر برای بهره‌مندی از خدمات هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت کارت هوشمند عشایری اقدام کنند.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان اظهار داشت: عشایر می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های تعاونی عشایری نسبت به دریافت کارت شناسایی و تردد اقدام کنند.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس