2400 مرکز مثبت زندگی با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح شد


2400 مرکز  مثبت زندگی  با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح شد

تهران- ایرنا- 2 هزار و 400 مرکز خدمات بهزیستی موسوم به مثبت زندگی (سی.بی.آر CBR) با هدف ارایه 22 خدمت رایگان برای مددجویان بهزیستی به صورت همزمان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری به صورت ویدیوکنفرانس امروز /دوشنبه/ افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این مراکز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۲۰۸ مرکز در ۱۶ شهرستان استان تهران است.

امین شاهرخی افزود: مراکز مثبت زندگی، مراکز بهزیستی کوچک شده‌ای هستند که به مددجویان حدود ۲۲ خدمت ارائه خواهند کرد.

وی ادامه داد: مراکز مثبت زندگی در اکثر محله هایی که تراکم حضور مددجویان بهزیستی بیشتر است راه اندازی شده است تا از این طریق دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان تسهیل و ترددهای غیرضروری آنها به مراکز اداره بهزیستی کاهش یابد ضمن اینکه این مراکز به ارائه خدمات سرعت می بخشند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه معلولان دارای شرایط جسمی و روانی خاص هستند گفت: نبود زیرساخت ها و مناسب سازی شهری، مشکلاتی را برای آمد و شد معلولان در سطح شهر و حضور در بهزیستی فراهم کرده بود که این مراکز در محله های مختلف به کمک مددجویان می رود.

وی گفت: این مراکز نه تنها از سفرهای غیر ضروری را در سطح استان می کاهد بلکه باعث کاهش صرف هزینه ها و اتلاف وقت مددجویان نیز و در کنار آن رضایت مندی جامعه هدف می شود.

شاهرخی با بیان اینکه خدمات ارائه شده به مددجویان در بستر فناوری اطلاعات IT ثبت و بررسی می شود گفت: افراد دارای معلولیت از طریق گوشی های هوشمند، تبلت یا کامپیوتر می‌توانند ضمن ارتباط با مراکز «مثبت زندگی» درخواست خود را ثبت کنند تا مددکاران به سرعت برای رفع نیازها و رسیدگی به دغدغه های آنان در محل زندگی این افراد حضور پیدا کنند.

وی اضافه کرد: امکان نظارت و بررسی برنحوه ارائه خدمات، شفافیت و دسترسی آسان بر فرایند کار نیز در این مراکز وجود دارد.

به گفته شاهرخی، خدمات رسانی در این مراکز به گونه ای نیست که کارشناسان و مددکاران منتظر حضور مددجویان باشند بلکه خود با تحرک و پویایی به محل زندگی معلولان رفته و از نزدیک مشکلات آنها را بررسی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: پیش از این جامعه هدف بهزیستی باید برای دریافت خدمات به مرکز بهزیستی استان خود مراجعه می‌کرد، اما با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی افراد می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را از مرکز مثبت زندگی محل زندگی خود دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، مجوز تاسیس مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بخشنامه شماره ۱۲۹۳۰۶/۹۸/۹۰۰ در نخستین روز دی ماه سال ۱۳۹۸ صادر شد.

در این راستا ایجاد این مراکز از اردیبهشت ماه امسال در دستور کار این سازمان قرار گرفت و فراخوان ثبت تقاضای صدور مجوز نیز از ۲۲ اردیبهشت ماه امسال آغاز شد.

خدمات ۲۲ گانه‌ای در مراکز مثبت زندگی از جمله تشکیل پرونده، پاسخگویی به مراجعان، نیازسنجی‌های محلی، شناسایی داوطلبان و خیرن، آگاه‌سازی معلولان و آموزش های مهارت زندگی و غربالگری ارائه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !