رونمایی از سامانه نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر


رونمایی از سامانه نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر

مراسم رونمایی از سامانه نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن اجتماعات رسول‌زاده برگزار شد.

رونمایی از سامانه نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از «ایثار»، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم و در کارگروه سلامت مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر با اشاره به پیش رو بودن ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا گفت: علی‌رغم اینکه این مناسبت در روز‌های پایانی سال قرار دارد، اما با تلاش تمام مجموعه و همکاری تشکل‌های شاهد و ایثارگر و با وجود مشکلات موجود در کشور از جمله بیماری کرونا شاهد برگزاری باشکوه برنامه‌های مرتبط با بزرگداشت این روز هستیم.
وی افزود: خوشبختانه امروز شاهد تعالی و تلاش در مجموعه دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر هستیم و از تمام عزیزان فعال در این حوزه تشکر می‌کنیم.
سلیمانی با تأکید بر اهمیت موضوع بهداشت و درمان ایثارگران گفت: برگزاری جلسات کارگروه سلامت مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از جمله اقدامات خوبی است که می‌تواند زمینه‌ساز افزایش کیفیت خدمات‌رسانی در این حوزه شود.
عادل مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این مراسم با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی سامانه نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر، ساماندهی و به روزرسانی بانک اطلاعاتی نخبگان شاهد و ایثارگر بوده است، افزود: با راه‌اندازی این سامانه فراخوان جذب عضویت در مرکز دانش پژوهان اعلام می‌شود.
وی افزود: ایثارگران در صورتی که مشمول ملاک‌هایی که در سامانه قرار دارد، باشند، می‌توانند درخواست و اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند. پس از ثبت اطلاعات کار صحت‌سنجی توسط اعضای شورای هماهنگی نخبگان در استان‌ها انجام می‌شود و ایثارگران در صورت تأیید به عضویت مرکز دانش‌پژوهان در می‌آیند.
مهری با بیان اینکه مرحله پس از تأیید عضویت امتیازبندی ایثارگران است، افزود: این کار بر اساس اطلاعات و مقالات انجام می‌شود و طبق اعتباری که به افراد اعطا می‌شود، امتیازاتی شامل آن‌ها خواهد شد که از جمله می‌توان به ارائه تسهیلات و تخفیف‌های مختلف در زمینه مسائل فرهنگی و آموزشی اشاره کرد.
مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه نیاز به حضور فیزیکی حذف می‌شود و با توجه به مشکلات ناشی از بیماری کرونا مراجعه حضوری حذف خواهد شد.
علیرضا سمیعی مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک دی (وابسته به بانک دی) نیز در این مراسم به تشریح خدمات و نحوه کارکرد سامانه نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر؛ بانک اطلاعاتی دانش پژوهان شاهد (گنج شاهد) پرداخت.
دسترسی به این سامانه از طریق سایت مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر به آدرس www.nokhbeganisaar.ir ممکن خواهد بود.
محمدحسن آزما مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز در این مراسم با تأکید بر اهمیت حضور ایثارگران در عرصه‌های مختلف کشور گفت: امروز زمانی است که باید شاهد حضور ایثارگران در عرصه‌های مختلف به ویژه حوزه اشتغال و کارآفرینی باشیم.
وی افزود: خوشبختانه این نگاه در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد و از حضور و فعالیت ایثارگران حمایت می‌شود. ایثارگران برای ایجاد اشتغال تنها نیاز به پرداخت وام ندارند، بلکه این نیاز احساس می‌شود که مجموعه‌ای از افراد نخبه باید در کنار ایثارگران حضور داشته باشند تا در مراحل مختلف ایجاد شغل به آنان مشاوره و راهنمایی ارائه کنند. خوشبختانه با همکاری خوب بین صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر زمینه ارائه چنین خدماتی به وجود آمده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر