مکتب سلیمانی الگوی سند ملی «جهاد، مقاومت، دفاع، ایثار و شهادت»


مکتب سلیمانی الگوی  سند ملی «جهاد، مقاومت، دفاع، ایثار و شهادت»

نخستین نشست «کمیته تخصصی تدوین سند ملی فرهنگ جهاد، مقاومت، دفاع، ایثار و شهادت» با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید 17 اسفند در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

مکتب سلیمانی الگوی  سند ملی «جهاد، مقاومت، دفاع، ایثار و شهادت»به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از «ایثار»، آقای سعید اوحدی در این نشست ضمن تبیین رسالت و مأموریت بنیاد شهید و امور ایثارگران در تدوین و اجرای سند ملی فرهنگ جهاد، مقاومت، دفاع، ایثار و شهادت، گفت: سند ملی فرهنگ جهاد، مقاومت، دفاع، ایثار و شهادت نقشه راه برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است و باید این سند به گفتمان عمومی و گنجینه گران‌بهایی تبدیل شود.
معاون رییس جمهور با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: ایشان هم در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و هم در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به موضوع تحریف انقلاب و دستاورد‌های آن اشاره کردند و نسبت به این موضوع هشدار دادند، اینکه این آفت خطرناک و ویران کننده است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: قیام حضرت سیدالشهدا (ع) از سوی برخی مورد تحریف قرار گرفت در حالی که هدف امام حسین (ع) مقابله با تحریف و بدعت در دین بود چرا که تحریف به بدعت منجر می‌شود و نابود کننده ارزش‌ها است.
آقای اوحدی با اشاره به تهدیدات جنگ نرم در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ رسانه خارجی علیه دستاورد‌های نظام ما فعالیت می‌کنند، اگر جنگ سخت در مرز جغرافیایی اتفاق می‌افتد جنگ نرم، روح و روان انسان‌ها را نشانه می‌گیرد و هجمه سنگینی برای آثار و گنجینه ارزش‌های انقلاب دارد.
معاون رییس جمهور با تأکید بر اینکه باید خروجی سند ملی فرهنگ جهاد، مقاومت، دفاع، ایثار و شهادت را پیش‌بینی کرد و نقشه راه آن تداوم داشته باشد، گفت: در تدوین این سند باید از مکتب شهید سلیمانی بهره برد و اهداف این سند به درستی مشخص شود اینکه کجا هستیم و قرار است که در آینده به کجا برسیم.
آقای اوحدی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: شهدا میثاق‌نامه‌ای داشتند که بر اساس آن مسیر تعالی را طی کردند، انتظار است که این سند بر اساس این میثاق‌نامه باشد و عهد و پیمانی داشته باشد که تجلی آن را در این سند مشاهده کنیم.
سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست با بیان اینکه ۱۲۷ روز از ابلاغ رسمی سند ملی فرهنگ جهاد، مقاومت، دفاع، ایثار و شهادت می‌گذرد، گفت: جلساتی با حضور ۲۲ دستگاه برگزار شد و این سند مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه ۴۲ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد، اما هنوز سند ملی فرهنگی تبیین نشده است که این مشکلات و تبعاتی را به همراه دارد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای تدوین پیش‌نویس این سند ملی، گفت: بیش از ۱۱ نشست با حضور ۳۰ سازمان با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است و ساخت و تهیه برنامه مستند و کلیپ بخشی دیگر از برنامه‌هایی بود که با موضوع ایثار و شهادت انجام شده است.
حجت الاسلام سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست با تبیین رویکرد جدید دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تدوین اسناد ملی و اهمیت سند حاضر خاطرنشان کرد: باید به فرهنگ ایثار و شهادت نگاه جهانی داشت همان طور که قرآن کتاب همه مسلمانان جهان است این فرهنگ نیز باید در بین همه مسلمانان جهان گسترش پیدا کند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت تصویب سند ملی فرهنگ جهاد، مقاومت، دفاع، ایثار و شهادت گفت: تصویب این سند ضروری است و تاکنون ۳۴ نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی به این سند اختصاص یافته است و رهبر معظم انقلاب نیز تأکید دارند که این سند باید مبنای حرکت فرهنگی در کشور باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو