سوار هر آسانسوری نشوید


سوار هر آسانسوری نشوید

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان البرز گفت: مردم هنگام استفاده از آسانسور به شناسه نصب شده در داخل کابین توجه کرده و این کد 10 رقمی را به شماره 10001517 پیامک کنند و از صحت استاندارد منصوبه اطمینان حاصل نمایند.

علی عبدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۳۱۱ تاییدیه ایمنی آسانسور برای ساختمان‌های استان صادر شده که ۲۱۲۷ گواهینامه برای اشخاص حقیقی، ۲۶ گواهینامه برای مراکز دولتی و ۱۵۸ گواهی نامه برای مراکز غیر دولتی عمومی صادر شده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم شیوع کرونا در سال جاری با تمهیدات اندیشیده شده وضعیت صدور تاییدیه ایمنی آسانسور نسبت به سال گذشته از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

معاون ارزیابی انطباق با اشاره به اهمیت صحت عملکرد آسانسور افزود: آسانسور یک ماشین الکتریکی و مکانیکی حساس است که به طور دائم مورد استفاده قرار گرفته و بی تردید نیازمند سرویس و نگهداری توسط شرکت‌های دارای مجوز از سازمان صمت بوده و حفظ امنیت آن بسیار ضرورت دارد.

عبدی با اشاره به همکاری شهرداری‌های استان با استاندارد در این راستا خاطرنشان کرد: استان البرز یکی از استان‌های پیشتاز در صدور گواهی نامه الکترونیکی برای شهرداری‌ها بوده و مجتمع‌های مسکونی تازه ساخت در صورتی که فاقد گواهینامه ایمنی استاندارد باشند امکان دریافت پایان کار از شهرداری‌ها را نداشته و همین اهرم روند استانداردسازی را در استان شتاب داده است.

وی تاکید کرد: هر چقدر در استانداردسازی آسانسورهای نوساز در مجتمع‌های تازه ساز مسکونی، اداری و عمومی موفق هستیم به دلیل مسائل خاص طراحی، مالی و موانع بنیادی دیگر، در زمینه ساختمان‌های قدیمی دارای آسانسور ، مشکلات زیادی وجود داشته که نیاز به یک عزم همگانی، فرهنگ سازی مناسب و همکاری سازندگان و مالکان ساختمان‌ها در استانداردسازی این نوع آسانسورها است.

عبدی در ادامه افزود مدت اعتبار گواهینامه ایمنی استاندارد آسانسور یک ساله بوده و کلیه مالکان، بهره برداران و مدیران واحدها هر سال باید برای برای بازرسی ادواری آسانسور و تمدید آن از طریق سامانه مدیریت بازرسی آسانسور و پله برقی اقدام کنند.

وی یادآوری کرد: مردم هنگام استفاده از آسانسور به شناسه نصب شده در داخل کابین توجه کرده و این کد ۱۰ رقمی را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و از صحت استاندارد منصوبه اطمینان حاصل نمایند.

وی در پایان گفت: علیرغم شیوع گسترده ویروس کرونا در استان، اداره کل استاندارد در دفاع از سلامت و امنیت و حقوق شهروندان استان همچنان پیشتاز بوده و صدور بیش از ۲۳۰۰ تاییدیه در سال جاری نشان می‌دهد که استاندارد سازی در هیچ زمانی تعطیل نخواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن