«پَدِل»، مدرن ترین ورزش راکتی قرن 21 است


«پَدِل»، مدرن ترین ورزش راکتی قرن 21 است

مدرس پدل فدراسیون اسکواش با بیان اینکه «پَدِل»، مدرن ترین ورزش راکتی قرن بیست و یکم است، گفت: این رشته جذابیت های زیادی دارد و 3 بعدی بودن فرقی است که با سایر رشته ها دارد به گونه ای که توپی را که فکر می کنید از دست داده اید می توانید دوباره از آن استفاده کرده و تبدیل به امتیاز کنید.

رودابه سلیمانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: دوره اصفهان دوره بسیار خوبی بود به ویژه در بخش بانوان که پتانسیل بسیار خوبی داشتند، حتی نفراتی که از سایر رشته ها در این دوره شرکت کرده بودند و به راحتی توانستند آن را یاد بگیرند.

وی درباره نداشتن زیر ساخت‌های اختصاصی این رشته با توجه به نوپایی آن گفت: در کنار پدلِ رسمی که داریم، پدل خیابانی نیز به طور جدی در تهران آموزش داده می شود و قرار است در سایر استان ها نیز فعالیت خود را در راستای توسعه و همگانی شدن این رشته آغاز کند.

این مدرس رسمی پدل، تصریح کرد: شما در پدل خیابانی می توانید در هر جایی با یک راکت و توپ حتی بدون حریف با یک دیوار پدل بازی کنید. در کنار آن می توان برنامه ریزی فدراسیون و احداث زمین های ارزان قیمت که نمونه های آن در خراسان جنوبی ساخته شده است سریع تر نسبت به راه اندازی و توسعه این رشته گام برداریم و فدراسیون به شهرستان هایی که پدل را راه اندازی می کند کمک های زیادی می کند.

سلیمانی در ارتباط با ذهنیتی که مردم نسبت به پدل به عنوان یک رشته لوکس دارند، اظهار کرد: واقعا این گونه نیست، شاید این رشته به ظاهر ورزش لوکسی باشد، اما می توان با یکسری وسایل با کیفیت کمتر آن را شروع کرد، البته در حال حاضر هر رشته ورزشی که بخواهید انجام دهید باید هزینه خاص آن را بپردازید.

وی افزود: با توجه به نوپا بودن این رشته در هر استان و یا شهرستانی که رفتیم استقبال خوبی شده است و البته در دوره اصفهان تعداد خانم‌ها بیشتر از آقایان بود که امیدوار کننده است. بدون شک اصفهان پتانسیل زیادی نسبت به دیگر شهرهای کشور در زمینه پدل دارد.

این مدرس رشته ورزشی پدل گفت: یکی از ظرفیت های ما بخش دانش آموزی است و پدل می تواند به رشته های دانش آموزی اضافه شود.

پدل را ورزش قرن بیست و یکم می‌نامند و در اروپا، آمریکای لاتین، کانادا و حتی هندوستان علاقه مندان بسیاری دارد. در آرژانتین و اسپانیا حدود شش میلیون بازیکن در ورزش پدل فعال هستند ولی این رشته در ایران کم‌تر شناخته شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول