وقتی تاغ زارهای دست مایه قاچاقچیان می‌شود


وقتی تاغ زارهای دست مایه قاچاقچیان می‌شود

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: بیشترین قطع درختان در استان مربوط به درختچه تاغ است که به علت دیر سوز بودن چوب و ماندگاری آتش آن قاچاق می‌شود.

سرهنگ محمدهادی رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: هر چند قاچاق چوب در خراسان جنوبی به اندازه استان‌های شمالی و جنگلی کشور نیست، اما همین حجم کم قاچاق می‌تواند آسیب زا باشد.

وی ادامه داد: شهرستان‌های طبس، بشرویه و سرایان بیش از سایر شهرستان‌ها در معرض قاچاق چوب قرار دارند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: بیشترین قطع درختان در استان مربوط به درختچه تاغ است که به علت دیر سوز بودن چوب و ماندگاری آتش آن قاچاق می‌شود.

وی با بیان اینکه هرگونه قطع درخت و حمل آن‌ها باید با مجوز صورت گیرد و با متخلفان به شدت برخورد قانونی می‌شود، افزود: کاشت درختچه‌های تاغ در مناطق بیابانی با هدف جلوگیری از طوفان شن به مناطق مسکونی انجام می‌شود که تخریب عرصه‌های جنگلی می‌تواند موجب حرکت شن‌های روان و بروز مشکلات برای مردم شود.

رمضانی اظهار کرد: سالانه بر اثر طوفان شن بیش از ۷۲۹ هزار تن گرد و غبار در خراسان جنوبی تولید می‌شود که چرای بی رویه دام، از بین رفتن عرصه‌های منابع طبیعی و مراتع و تخریب و از بین رفتن جنگل‌های دست کاشت از مهم‌ترین عوامل تشدید بیابانزایی است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ملی چوب برای نظارت دقیق بر روند حفاظت از منابع طبیعی خبر داد و بیان کرد: از مردم می‌خواهیم برای مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی، هر گونه اقدام غیر قانونی قطع و حمل درختان را به سامانه‌های ۱۵۰۴ و یا ۱۳۹ گزارش دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا