استفاده از ظرفیت مردمی، راهکار مهم مبارزه با معضل مواد مخدر است


استفاده از ظرفیت مردمی، راهکار مهم مبارزه با معضل مواد مخدر است

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر مهمترین راه پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز است و اگر این اقدامات با استفاده از ظرفیت مردم، تقویت نشود، تلاش‌ها مثمر ثمر نخواهد بود.

علی مصطفوی روز دوشنبه در آیین رونمایی از دستاوردهای ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، نمایشگاه دائمی پیشگیری اولیه از اعتیاد و افتتاح خانه پیشگیری ارومیه که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، افزود: آذربایجان غربی از استان های فعال در راه مبارزه با سوداگران مواد مخدر است و در این استان نیروهای بسیاری اعم از نظامی و نیروی انتظامی در طول عمر انقلاب، تلاش های زیادی را داشته و شهدای زیادی را در راه مبارزه با سوداگران مرگ تقدیم کرده اند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر تلاش های بسیاری به ویژه در حوزه فرهنگی در آذربایجان غربی صورت گرفنه و این استان در این حوزه پیشتاز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این زمینه گفت: فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همواره در دستور کار نظام تعلیم و تربیت قرار دارد.

مهین منافی بیان کرد: تقویت مهارت "نه گفتن" بین دانش آموزان در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی از ضروریات انکار ناپذیر دنیای کنونی است.

وی اظهار داشت: همکاری آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در ارتقای سلامت جسمی و روحی نسل آینده نقش بسزایی دارد و طرح یاریگران زندگی، به عنوان یک سند راهبردی با همکاری ستاد مباره با مواد مخدر استان به نتایج خوبی دست یافته است.

در این آیین خانه پیشگیری و نمایشگاه دائمی پیشگیری اولیه از اعتیاد در کانون فرهنگی شهید مطهری ارومیه به مدیریت ناحیه ۲ اموزش و پرروش استان افتتاح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا