ناامیدی و بی‌انگیزگی جوانان بسیار نگران‌کننده است


ناامیدی و بی‌انگیزگی جوانان بسیار نگران‌کننده است

رئیس مجمع سمن‌های جوانان استان یزد موضوع ناامیدی و بی‌انگیزگی قشر جوان در این مقطع زمانی را بسار نگران‌کننده خواند و تاکید کرد: جوانان نباید تنها ابراز و وعده انتخاباتی محسوب شوند.

«سجاد ابطحی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این که سمن‌های جوانان با تلاش در جهت ساماندهی و هدایت امور جوانان به عنوان بازوی اجرایی دولت‌ نقش آفرینی می‌کنند، گفت: در همین راستا نیز مجمع سمن‌های جوانان سعی کرده با تکیه بر قوانین وضع شده کشور در این خصوص، باری را از روی دوشت دولتمردان بردارد.

وی با بیان این که خوشبختانه استان یزد به لحاظ آماری و تعداد سمن‌های جوانان در سطح کشور جایگاه مطلوبی دارد، افزود: با این حال متاسفانه در بحث کیفی شاهد اتفاق ملموسی در این حوزه نیستیم که به نوعی یک ضعف اساسی به شمار می‌اید و ضروری است که مسئولان و دولتمردان بیشتر از این که اهتمام به ارتقای کمی سمن‌های جوانان دارند، به موضوع ارتقای جایگاه و فعالیت آنها با حمایت‌های لازم در این رابطه بپردازند.

ابطحی خاطرنشان کرد: جوانان با مشکلات متعددی اعم از ازدواج و اشتغال و مسائل دیگر مواجه‌اند ولی با این حال سمن‌های جوانان سعی کرده تا با حضور حداکثری جوانان و به دور از سلایق سیاسی در راستای کاهش این مشکلات گام بردارد.

وی یکی از مهمترین دغدغه‌های امروز مرتبط با جوانان را ناامیدی و بی‌انگیزگی آنان خواند و گفت: این مسئله بسیار نگران‌کننده است لذا از همه مسئولان، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و جماعات، فعالان و خیرین می‌خواهیم اهتمام، حمایت و تعامل لازم را برای رفع این مشکل و ایجاد نشاط و پویایی در بین قشر جوان داشته باشند.

وی تصریح کرد: اصولاً جوانان یزدی افرادی قانع و سختکوش هستند، ولی در شرایط اقتصادی حاضر حال و احوال خوشی ندارند و امیدواریم با همراهی مسئولان در استفاده از ظرفیت قانونی مجمع سمن‌های جوانان استان از این مشکلات کاسته شود

رئیس مجمع جوانان استان با بیان این که سمن‌ها در عرصه‌های مختلف و سرنوشت‌ساز کشور و استان همواره حضور داشته و خواهند داشت، گفت: مسئولان به ویژه در آستانه‌ی انتخابات باید این اهتمام را داشته باشند که از جوانان تنها با نگاه ابرازی جهت تبلیغات سیاسی استفاده نشود و رسیدگی به مشکلات و امور جوانان تنها وعده انتخاباتی برخی از نامزدها محسوب نشود چرا که مردم همواره عملکرد مسئولان را رصد می‌کنند.

ابطحی در پایان نیز به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید مقام معظم رهبری به اهمیت جایگاه ویژه جوانان در ادامه‌ی مسیر انقلاب اسلامی اشاره و ابراز امیدواری کرد که مسئولان نگاه واقعی‌تری به حوزه جوانان داشته باشند.

ناامیدی و بی‌انگیزگی جوانان بسیار نگران‌کننده است

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه