تاریخ عرضه وان پلاس 9 مشخص شد


تاریخ عرضه وان پلاس 9 مشخص شد

وان‌پلاس تاریخ عرضه سری وان پلاس 9 را 23 مارس اعلام و همکاری خود با هسلبلاد را تأیید کرد.

به گزارش AndroidAuthority، وان پلاس رسما اعلام کرد که سری وان پلاس ۹ در تاریخ ۲۳ مارس (۳ فروردین ماه) راهی بازار می‌شود. این شرکت شایعه همکاری خود با هسلبلاد را هم تأیید کرده است. هسلبلاد دوربین‌های وان پلاس ۹ را تولید خواهد کرد.

هسلبلاد یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید دوربین و تجهیزات عکاسی دنیا به‌حساب می‌آید و سیستم‌های پیشرفته عکاسی برای دوربین‌های جدید هم تولید کرده است.

بر اساس شایعات، وان پلاس ۹ از حسگر IMX789 سونی برای دوربین اصلی استفاده می‌کند. با این حسگر می‌توان عکس‌ ۱۲ بیتی RAW تهیه کرد. در گزارش‌های مختلف گفته شده است که این حسگر توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه دارد.

نرم‌افزار مخصوص دوربین‌‌های وان پلاس ۹ توسط هسلبلاد توسعه داده شده‌اند و می‌توانند رنگ‌ها را در طبیعی‌ترین حالت ممکن نشان بدهند. گفته می‌شود این موضوع یکی از چالش‌‌برانگیزترین مسائلی بوده است که توسعه‌دهندگان دوربین گوشی‌‌های وان پلاس ۹ با آن مواجه بو‌ده‌‌اند.

گوشی‌های وان‌پلاس از لنز بدون فِرِم استفاده خواهند کرد تا عکس‌هایی که به‌صورت اولتراواید ثبت می‌شوند اعوجاج نداشته باشند.

در آینده وان پلاس همکاری نزدیک‌تری با هسلبلاد خواهد داشت که در قالب پروژه‌ای به نام Hasselblad Camera for Mobile شناخته خواهد شد. این همکاری یک سری ویژگی‌های جدید به دوربین‌های پرچم‌دار وان پلاس اضافه می‌کند که فعلا شامل سری وان پلاس ۹ نمی‌شود. این شرکت در طول سه سال آینده سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری روی سیستم‌های مربوط به دوربین موبایل انجام داده است.

بر اساس شایعات، وان پلاس ۹ به حسگر با میدان دید ۱۴۰ درجه مجهز شده که توانایی ثبت عکس‌‌ پانوراما را دارد. دوربین جلوی وان پلاس ۹ به تکنولوژی T-Lens مجهز شده است که باعث فوکوس خودکار سریع‌تر می‌شود و برای فوکوس کردن، فرم لنز را تغییر می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تجلیل از هنرمند کانونی در مرکز یک کانون ایلام به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی