معاون صمت استان همدان از شناسایی 12 هزار واحد صنفی متخلف خبر داد


معاون صمت استان همدان از شناسایی 12 هزار واحد صنفی متخلف خبر داد

همدان- ایرنا- معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از شناسایی 12 هزار متخلف صنفی در سال جاری خبر داد و گفت: افراد خاطی برای تعیین مجازات به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

به گزارش ایرنا، «داریوش صفاری» روز دوشنبه در یک نشست خبری مجازی با خبرنگاران، اظهار داشت: به رغم کمبود نیرو و محدودیت‌های موجود برای رصد بازار، استان همدان نسبت به سایر مناطق کشور وضعیت مطلوبی به لحاظ بازرسی واحدهای صنفی دارد.

وی افزود: ۱۱۵ هزار بازرسی در ۱۱ ماه نخست امسال از واحدهای صنفی سراسر استان همدان انجام شده که حاصل آن شناسایی ۱۲ هزار واحد متخلف بوده است.

صفاری با بیان اینکه گرانفروشی در صدر تخلف های صنفی بازار همدان قرار دارد، گفت: درج نکردن قیمت، عدم صدور فاکتور، نداشتن پروانه کسب، کم فروشی، تقلب و اعلام نکردن موجودی کالا به ترتیب بیشترین حجم تخلف های واحدهای صنفی استان همدان در این مدت هستند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: آرد و نان، برنج، چای، میوه، سبوس گندم، روغن نباتی، نان، قند و شکر، کود شیمیایی و گوشت ۱۰ قلم کالایی هستند که فروشندگان در زمینه عرضه آنها مرتکب تخلف شده‌اند.

به گفته او، ارزش تخلف واحدهای صنفی استان یک هزار و ۴۰۰ میلیون تومان براورد شده که بی تردید مراجع قضایی بیش از سه برابر همین میزان مجازات را برای افراد خاطی تعیین می کند.

وی به نقش گزارش های مردمی در شناسایی واحدهای صنفی متخلف اشاره کرد و افزود: سامانه ۱۲۴ آماده دریافت هرگونه شکایت و نارضایتی مصرف کنندگان از واحدهای صنفی استان همدان است.

صفاری تصریح کرد: با مشارکت مردم و تلاش مسئولان، تامین و توزیع گوشت مرغ و روغن در سطح استان همدان مدیریت شده و هیچ کمبودی در زمینه توزیع این اقلام نداریم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، فروش اجباری کالا در واحدهای صنفی و فرشگاه های زنجیره ای را ممنوع اعلام کرد و از مردم خواست این گونه موارد را به بازرسان سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

۳۶ هزار واحد صنفی شامل تولیدی، توزیعی و خدماتی در همدان زیر پوشش ۵۰ اتحادیه فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن