برگزاری 50 برنامه فرهنگی در استان مرکزی به مناسبت روز راهیان نور


برگزاری 50 برنامه فرهنگی در استان مرکزی به مناسبت روز راهیان نور

اراک - ایرنا - معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله گفت: 50 عنوان برنامه فرهنگی و معنوی به مناسبت بیستم اسفندماه روز راهیان نور در استان مرکزی برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار محمد گودرزی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: هر ساله بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز، دانشجو و اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب و غرب کشور اعزام می‌شدند اما امسال و سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این امکان وجود ندارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین هدف اعزام راهیان نور است نمی‌توان این طرح فرهنگی را تعطیل کرد و امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش استان مقرر شد که راهیان نور امسال به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد اجرا شود.
معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: اکنون پیشکسوتان و راهیان دفاع مقدس استان در مناطق عملیاتی با همکاری صدا و سیما در حال ضبط مستندات دفاع مقدس هستند که از ۲۳ تا ۲۶ اسفند از طریق شبکه شاد برای دانش آموزان و والدین پخش می‌شود.
سرهنگ پاسدار گودرزی بیان کرد: طرح راهیان نور فضای مجازی در ۲ نوبت صبح از ساعت ۱۰تا ۱۱ و در نوبت عصر از ساعت ۱۷ تا ۱۸ برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نوبت صبح روز ۲۳ اسفند منطقه عملیاتی فتح‌المبین و در نوبت عصر همان روز منطقه عملیاتی فکه و در نوبت صبح روز ۲۴ اسفند یادمان شهدای هویزه و در نوبت عصر همان روز منطقه عملیاتی طلاییه برای دانش‌آموزان از شبکه شاد پخش می‌شود.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در نوبت صبح روز ۲۵ اسفند نیز پاسگاه زید، در نوبت عصر همان روز منطقه عملیاتی شلمچه و در روز ۲۶ اسفند به عنوان اختتامیه طرح در نوبت صبح منطقه عملیاتی علقمه پخش می‌شود.
سرهنگ پاسدار گودرزی با اشاره به برنامه‌های سپاه روح الله به مناسبت ۲۰ اسفند و روز راهیان نور نیز گفت: توزیع بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه، عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا و برگزاری همایش خادمان شهدا و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی با همکاری صدا و سیما در ایام نوروز مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده است.

سالانه بیش از ۳۰ هزار نفر از اقشار مختلف استان مرکزی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان