استاندار: 242 چاه غیر مجاز در استان مرکزی مسدود شد


استاندار: 242 چاه غیر مجاز در استان مرکزی مسدود شد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: 242 حلقه چاه آب غیر مجاز امسال در نقاط مختلف این استان مسدود شد که نسبت به سال گذشته حدود 100 درصد رشد داشته است.

«سید علی آقازاده» روز دوشنبه در نشست شورای حفاظت از آب استان مرکزی افزود: این استان در چهار سال گذشته عملکرد مطلوبی در حفاظت از منابع آبی داشته که این مهم باید تا پایان فعالت دولت ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: ۶ ماهه دوم سال بهترین فرصت برای مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز است که امسال تمامی شهرستان‌ها به غیر از ساوه، خنداب و کمیجان عملکرد مطلوبی در این حوزه داشته‌اند.
استاندار مرکزی اظهار داشت: فرمانداران تمامی شهرستان‌ها وظیفه دارند نسبت به مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز برنامه‌ریزی کنند به طوری که تا آخر سال برنامه‌های هدف‌گذاری شده محقق شود.
آقازاده بیان کرد: سند آب استان مرکزی در شورای عالی آب کشور تایید شده و به شهرستان‌های مختلف استان نیز ابلاغ شده است و انتظار می‌رود با مقابله با چاه‌های غیر مجاز، نظارت گسترده بر مصرف و از طرفی افزایش نزولات آسمانی سال آبی جاری پربارتر از گذشته در انتظار استان باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی نیز گفت: بیشترین چاه‌های غیرمجاز مسدود شده استان در سال جاری مربوط به اراک و خمین هر یک با ۵۴ حلقه و کمترین با ۲ حلقه مربوط به شهرستان فراهان بوده است.
عزت‌الله آمره‌ای افزود: حدود یک هزار و ۶۰۰ حلقه چاه غیر مجاز فرم یک و ۸۰۰ حلقه چاه فرم پنج (رسیدگی به چاه‌های فرم یک و پنج بر اساس قانون تعین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه انجام می‌شود) در استان وجود دارد که باید مسدود شوند.
وی از نصب ۴۳۸ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب کشاورزی استان در سال جاری خبر داد اظهار داشت: نصب کنتورهای هوشمند بر چاه‌های کشاورزی استان مرکزی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی اظهار داشت: هم اکنون میزان ذخیره آب این استان ۳۰ درصد از متوسط سال قبل و ۱۷ درصد در بلندمدت نسبت کمتر است.

۹۲ درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، سه و نیم درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش آشامیدنی مصرف می‌شود.

شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو است که وظیفه مدیریت، مطالعه، توسعه، حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع آب و توسعه، بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات و سازه‌های آبی را بر عهده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی