تند باد با سرعت 100 کیلومتر در ساعت در راه استان مرکزی است


تند باد با سرعت 100 کیلومتر در ساعت در راه استان مرکزی است

اراک - ایرنا - مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: تند باد شدید و با سرعت بیش از 100 کیلومتر بر ساعت در راه رسیدن به این استان است.

«رضا مرادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ساعات آتی امروز (دوشنبه) آسمان استان مرکزی کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد در ساعات بعدازظهر پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: فردا (سه‌شنبه) سرعت وزش باد به طور نسبی شدید است و در برخی از نقاط از ۶۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز می‌کند.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بررسی‌ها نشان دهنده ورود تدریجی یک سامانه ناپایدار از روز چهارشنبه به کشور است که موجب افزایش تدریجی ابر در روز چهارشنبه در استان مرکزی می شود.
مرادی اظهار داشت: احتمال بارش های پراکنده در اواخر وقت چهارشنبه در برخی از نقاط استان به‌ویژه مناطق شمالی دور از انتظار نیست.
وی گفت: در روز پنجشنبه سرعت وزش باد بسیار شدید است بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش بینی حداکثر سرعت باد استان، بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در این روز در برخی از نقاط استان به‌ویژه مناطق شمال استان مرکزی بارش‌های پراکنده باران پیش بینی شده است.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: در روز جمعه کماکان سرعت وزش باد شدید است و شدت و گستره بارش‌ها در روز جمعه به‌ ویژه در ساعات بعدازظهر تا اواخر وقت بیشتر می‌شود.

مرادی عنوان کرد: فرم بارش‌ها به‌صورت رگباری است و به دلیل ریزش هوای سرد در برخی از نقاط بارش‌ها به‌صورت رگبار برف پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: سامانه بارشی از اواخر وقت جمعه از استان مرکزی عبور می‌کند و پس از آن دمای هوا به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد و در بیشتر مناطق استان دمای حداقل هوا به زیر صفر می رسد که در صورت وقوع موجب سرمازدگی شکوفه‌ها در باغات می‌شود.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: ساوه با بیشینه دمای ۲۰ و هفت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و کمیجان با کمینه دمای یک و هشت دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

۱۵۲ و ۲ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه