شروع ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از 20 اسفند/ مجازی ثبت‌نام کنید


شروع ثبت نام داوطلبان انتخابات  شوراهای شهر  از 20 اسفند/ مجازی ثبت‌نام کنید

دبیر ستاد انتخابات کرمانشاه از شروع ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرها از صبح روز چهارشنبه( 20 اسفند) همزمان با سراسر کشور خبر داد.

جلیل بالایی در نشست خبری امروز (18 اسفند) با اشاره به فراهم کردن مقدمات برگزاری همزمان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، گفت: تمام تمرکز و تلاش ما برگزاری یک انتخابات پرشور با تکیه بر اصل امانتداری و قانونمداری است.

وی افزود: دراین دوره همچنین تاکید ما بر آموزش به عنوان مهمترین عاملی است که عوامل اجرایی، هیات های اجرایی و فرمانداران را بر چارچوب های کارشان مسلط می کند.

بالایی با اشاره به برگزاری الکترونیک انتخابات شورای شهر کرمانشاه گفت: تمام مراحل این دوره انتخابات از ثبت نام کاندیداها گرفته تا اخذ رای و تجمیع و شمارش آرا در شهر کرمانشاه تماما بصورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه با اشاره به شروع رسمی فرآینده انتخابات این دوره از فردا (19 اسفند) گفت: از فردا(سه شنبه) با اعلام وزیر کشور، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رسما کلید خواهد خود و از روز 20 اسفند نیز ثبت نام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر آغاز می شود.

وی افزود: در این دوره انتخابات برای رعایت هرچه بهتر پروتکل های بهداشتی قرار بر این است که ثبت نام کاندیداها بصورت مجازی برگزار شود.

بالایی خاطرنشان کرد: در همین راستا سه شیوه برای ثبت نام کاندیداها در نظر گرفته شده که در روش اول کاندیداها یک اپلیکیشن موبایلی دانلود کرده و با ثبت نام در این اپلیکیشن یک کد رهگیری برای آنها صادر می شود و با توجه به این کد زمان مراجعه آنها به فرمانداری برای تحویل مدارک مشخص می شود.

وی افزود: در شیوه دوم، یک نرم افزار برای دسکتاپ طراحی شده که افراد با مراجعه به پرتال استانداری و سایت وزرات کشور این برنامه را روی سیستم خود نصب کرده و با ثبت نام در این برنامه، کدرهگیری دریافت کرده و زمان مراجعه آنها به فرمانداری مشخص می شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کرمانشاه گفت: در شیوه سوم هم افرادی که به گوشی هوشمند و سیستم دسترسی ندارند می توانند با مراجعه به کافی نت‌ها و دفاتر پیشخوان ثبت نام انجام داده و کد رهگیری دریافت کنند و بر اساس این کد زمان مراجعه آنها به فرمانداری مشخص می‌شود.

وی افزود: با داشتن کد رهگیری افراد در فواصل زمانی تعیین شده به فرمانداری مراجعه و تجمع ایجاد نمی شود. در این روش کار ثبت نام داوطلبان در فرمانداری ظرف مدت چند دقیقه انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: جدای از این روش‌ها اگر افرادی بصورت حضوری و بدون دریافت کد رهگیری برای ثبت نام به فرمانداری مراجعه داشته باشند کار ثبت نام آنها انجام می‌شود، اما در این روش زمان مدت ثبت نام طولانی خواهد بود و ممکن است موجب ایجاد تجمع شود، بنابراین از تمام داوطلبان می‌خواهیم ثبت نام را غیرحضوری انجام دهند.

بالایی یادآورشد: فرمانداری های استان از ۲۰ تا ۲۶ اسفند از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ غروب کار ثبت نام داوطلبان را بر اساس نوبت های از پیش تعیین شده انجام خواهند داد.

بالایی در خصوص مدارک مورد نیاز داوطلبان گفت: داوطلبان برای ثبت نام باید اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات، اصل و تصویر کارت ملی، اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، یک قطعه عکس سه درچهار، عکس و تصویر مدرک تحصیلی و اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفا برای داوطلبانی که مسئولیت دولتی داشته اند را ارائه کنند.

وی یادآور شد: در خصوص مدرک تحصیلی در این دوره انتخابات برای داوطلبان شوراهای شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت مدرک فوق دیپلم و برای داوطلبان شوراهای سایر شهرها با جمعیت بیش از 20 هزار نفر مدرک کارشناسی درنظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که یک دوره سابقه عضویت شورای شهر را داشته و در همان حوزه مجددا ثبت نام کرده باشند، از شرط مدرک تحصیلی معاف می شوند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه افزود: در کنار اینها گواهی عدم سوء پیشینه لازم است که از تاریخ آن نباید بیش از سه ماه گذشته باشد و در همین راستا توصیه می شود داوطلبان انتخابات شوراهای روستا که ثبت نام آنها از 16 فروردین ماه سال آینده شروع می شود هم از هم اکنون برای دریافت گواهی سوء پیشینه اقدام کنند.

وی افزود: طبق اخبار رسیده تاکنون بیش از 2500 نفر تحت عنوان داوطلب جهت دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده اند و این تعداد درخواست درپیش بودن انتخاباتی پرشور را نوید می دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی