واکسن کرونا جای ماسک را نمی‌گیرد!


واکسن کرونا جای ماسک را نمی‌گیرد!

متخصصان تاکید دارند که استفاده از ماسک حتی پس از واکسیناسیون عمومی نیز ضروری است.


متخصصان تاکید دارند که استفاده از ماسک حتی پس از واکسیناسیون عمومی نیز ضروری است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، پس از آغاز فعالیت‌های واکسیناسیون در اکثر کشور‌های جهان، متخصصان نگران یک احساس کاذب نزد مردم هستند که ممکن است جهان را فرا گیرد.

متخصصان نگران هستند که مردم خیال کنند واکسیناسیون علیه همه گیری کرونا برای پیشگیری کافی بوده و بقیه اقدامات پیشگیرانه چیزی جز تجملات و کار‌های اضافه بی معنی نیست.

در مواجهه با این نگرانی ها، متخصصان بهداشت عمومی با تأکید بر اینکه اگر شخصی واکسن بزند به معنای محافظت از وی در برابر ویروس نیست، توضیح داده اند که افراد حتما باید همچنان از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

بر اساس گزارشی که روزنامه "گاردین" منتشر کرده، پاسخ به این سوال پیچیده است، به گونه‌ای که اطلاعات موجود نشان می‌دهد پس از انجام واکسیناسیون، اکثریت قریب به اتفاق خود افراد در برابر ویروس محافظت می‌شوند، اما این افراد واکسینه شده که هیچ علائمی از ویروس را ندارند، هنوز قادر به انتقال آن هستند.

اوری آگوست استاد ایمونولوژی دانشگاه کرنل اظهار کرد: برخی تحقیقات نشان می‌دهد که واکسن‌ها می‌توانند در برابر عفونت محافظت کنند، اماهنوز مشخص نیست که آیا از انتقال ویروس هم جلوگیری می‌کند یا نه.

او تصریح کرد: ویروس ممکن است حتی وقتی سلول‌های ایمنی، کل بدن را در برابر بیماری ناشی از کووید ۱۹ محافظت می‌کند نیز به حضور در سیستم تنفسی ادامه دهد.

علاوه بر این، متخصصان توصیه می‌کنند که حتما مردم به شستن دستها، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک که می‌تواند خطر ابتلا را تا ۷۰ درصد کاهش دهد، باید ادامه دهند.

بر اساس گزارش دیگری از ایالات متحده، دلایلی از جمله اینکه واکسیناسیون مصونیت فوری را تأمین نمی‌کند، وجود دارد که استفاده از ماسک را حتی پس از واکسیناسیون همگانی به یک ضرورت تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید

مصرف چه دارو‌هایی اثر واکسن کرونا را از بین می‌برد؟ بررسی امکان ابتلا به کرونا پس از واکسیناسیون

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر