مشاور اشرف غنی: صلح دستوری آمریکا در افغانستان به نتیجه نمی‌رسد


مشاور اشرف غنی: صلح دستوری آمریکا در افغانستان به نتیجه نمی‌رسد

مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان در واکنش به طرح آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در این کشور گفت که صلح دستوری در این کشور به نتیجه نمی‌رسد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد محقق» مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان در امور سیاسی و امنیتی افغانستان گفت که مردم افغانستان خود درباره صلح تصمیم می‌گیرند و صلح دستوری آمریکا در این کشور راه به جایی نمی‌برد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

محقق با اشاره به نامه وزیر خارجه آمریکا به اشرف غنی گفت: لحن این پیام نشان می‌دهد که آن‌ها یا زیاد نسبت به ترکیب و ساختار ملی افغانستان آشنایی ندارند و یا نمی‌خواهند این ساختار و ترکیب را به رسمیت بشناسند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: «آغاز همه بحران‌ها نادیده گرفتن ساختار ملی افغانستان است، پیام آمریکا لحن دستوری دارد، صلح به امر نمی‌شود، صلح یک روند ملی مداوم است که با قناعت همه طرف‌های افغانستان ممکن است، صلح فرمایشی و صلح دستوری به جایی نمی‌رسد».

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان ادامه داد: «در ذات این پیام یک عجله دیده می‌شود، آمریکا می‌گوید سریع صلح کنید که نیروهایمان را خارج می‌کنیم، ما نه گفته بودیم بیا و نه می‌گوییم برو؛ مردم افغانستان خود درباره صلح تصمیم می‌گیرند».

وی با تاکید اینکه طالبان تغییر نکرده، اظهارداشت: «برای آزادی جهاد کرده‌ایم و خون داده‌ایم، نمی‌توانیم این همه را زیر پا گذاشته و هرچه طالبان خواستند بله بگوییم؛ ما صلحی را می‌خواهیم که حقوق و دستاورد مردم ما حفظ شود».

محقق تصریح کرد: ما می‌گوییم طالبان باید به دولت ملحق شود زیرا ما یک نظام داریم، ارتش داریم، حقوق بشر و قانون اساسی داریم، چرا ما باید به طالبان ملحق شویم؟

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم