تامین مسکن فرهنگیان در طرح اقدام ملی در اولویت قرار بگیرد


تامین مسکن فرهنگیان در طرح اقدام ملی در اولویت قرار بگیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تامین مسکن فرهنگیان باید در طرح اقدام ملی در اولویت قرار بگیرد، برای تامین زمین موردنیاز برای احداث مسکن فرهنگیان محله 40 منظریه پیشنهاد داده شده است.

اقبال عباسی ۱۸ اسفندماه در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی برای تامین مسکن فرهنگیان، اظهار کرد: تامین مسکن فرهنگیان باید در طرح اقدام ملی در اولویت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان شهرکرد مشکلاتی برای تامین اراضی در زمینه احداث مسکن در طرح اقدام ملی برای فرهنگیان وجود داشت، گفت: محله ۴۰ منظریه برای این موضوع پیشنهاد داده شده است، اما اراضی این منطقه برای ساخت و ساز آماده نیست، بنابراین اداره‌کل راه و شهرسازی طرح تفکیکی این محله را آماده و برای تصویب به کمیسیون ماده ۵ ارائه دهد.

عباسی تاکید کرد: برای احداث مسکن در طرح اقدام ملی در تمامی شهرستان‌ها می‌توان از اراضی مازاد دستگاه اجرایی استفاده کرد، دستگاه‌ها نمی‌توانند از واگذاری اراضی امتناع کنند، لازم است این اراضی در اسرع وقت شناسایی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص انبارگردانی دستگاه‌های اجرایی، گفت: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی ابزار، امکانات و تجهیزات مازاد در انبارهای خود دارند، این اموال می‌تواند در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد تا در راستای تحقق اهداف به‌کار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: طرح آجر به آجر می‌تواند کمک بزرگی به آموزش و پرورش در کاهش مشکلاتشان باشد، باید کمک‌های دستگاه‌های اجرایی و خیرین در این راستا جلب شود.

افتتاح مرکز مشکلات یادگیری در شهرستان خانمیرزا

در ادامه فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از افتتاح مرکز مشکلات یادگیری در شهرستان خانمیرزا خبر داد و گفت: هشت مرکز دیگر در استان ایجاد می‌شود.

وی افزود: همچنین برای ایجاد پارک جهت‌یابی مدرسه نابینایان، احداث مراکز مشاوره و پایگاه آموزش مجازی در مدارس استثنایی اعتبارات جداگانه‌ای اختصاص یافت، همچنین ۳۳۱ محتوای آموزشی برای مدارس استثنایی چهارمحال و بختیاری مورد تائید وزارتخانه قرار گرفت.

قائدامینی گفت: همچنین برای خرید تجهیزات مدارس استثنایی در استان ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک