بی‌تحرکی و ورزش نکردن کلید بروز ناهنجاری‌های ساختارقامتی


بی‌تحرکی و ورزش نکردن کلید بروز ناهنجاری‌های ساختارقامتی

کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: نداشتن تحرک و ورزش نکردن باعث ایجاد ناهنجاری‌های ساختارقامتی می‌شود.

سونیا لطف‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تاثیرات ورزش برای بانوان شاغل، اظهار کرد: افراد و بانوانی که پشت میز می‌نشینند گاهی چندین ساعت مشغول کار شده، پشت میز نشسته و تحرکی ندارند؛ در صورتی که بانوان باید بعد از ۱۵ دقیقه نشستن به بهانه‌های مختلف از جای خود برخاسته و چند دقیقه راه رفته و تحرکی برای خود ایجاد کنند.

وی افزود: برای ورزش در خانه نیز بانوان شاغل باید دو ساعت بعد از وعده اصلی غذایی به هر طریقی که شده به ورزش کردن بپردازند، البته بانوان باید به خواب کافی خود نیز توجه داشته ‌باشند، زیرا نداشتن خواب کم علاوه بر ایجاد سستی با کاهش متابولیسم پایه بدن باعث ایجاد چاقی نیز می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بانوان شاغل در فصل بهار و تابستان می‌توانند یک مسیری از راه رفتن به محل کار یا برگشتن از آن را به پیاده‌روی نیز اختصاص دهند، تصریح کرد: بی‌تحرکی، نشستن غلط و ورزش نکردن باعث ایجاد ناهنجاری‌های ساختارقامتی و ستون مهره‌ها مانند کایفوز (عارضه پشت گردن) و لوردوز گردن (عارضه سر به جلو) می‌شود که بانوان می‌توانند با انجام حرکات ورزشی ساده از به وجود آمدن آن‌ها جلوگیری کنند.

لطف‌اللهی ادامه داد: انجام ورزش‌های ساده، تغییر مکان بعد از ۱۵ دقیقه (هر یک ربع یک بار) نشستن و انجام حرکات کششی ساده برای عضلات بدن و ... می‌تواند از به وجود آمدن ناهنجاری‌های نام‌برده جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: سلامتی مهم‌تر از هر چیزی است و هر فردی برای احترام به خود باید ساعتی را به ورزش اختصاص دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا