الوفد با تحسین مقاومت ایران: توپ در زمین آمریکاست


الوفد با تحسین مقاومت ایران: توپ در زمین آمریکاست

تهران ایرنا - وبگاه مصری «الوفد» با انتشار گزارشی درباره برجام از موفقیت ایران در برخورد با ابرقدرت‌ها و مدیریت درگیری با آنها و تعامل با تحریم‌های اقتصادی، فنی و دیپلماتیک اعمال شده از سوی آمریکا با هدف به زانو درآوردن تهران تمجید کرد و نوشت که توپ اکنون در زمین آمریکاست.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، پایگاه خبری «الوفد» مصر با انتشار مطلبی در این باره به قلم "سناء السعید" نوشت: حق با ایران بود که با اتخاذ مواضعی به خروج دولت ترامپ از توافق برجام در می ۲۰۱۸ و در پی آن تحریم آمریکا پاسخ داد و سپس ابتکار عمل خود برای کاهش همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی ‌و پایان دادن به کار بازرسی‌های ناگهانی از سایت‌ها را در دست گرفت و سطح میزان غنی‌سازی اورانیوم را به ۲۰ درصد افزایش داد.

در مقاله الوفد آمده است: امروز بایدن با پیشنهاد اتحادیه اروپا برای پیوستن به مذاکرات با ایران به منظور احیای توافق برجام (که در جولای ۲۰۱۵ بین ایران و گروه ۱+۵ منعقد گردید) موافقت کرد و آمریکایی‌ها امیدوارند ایران به میز مذاکره برگردد، اما شرط ایران این است که ابتدا تحریم‌های آمریکا باید برداشته شود.

برخی‌ها نگران مذاکرات پیشنهادی آمریکا هستند که نظر ایران برای انجام مذاکرات بعدی را جلب کند و به دنبال آن خواسته‌های جدیدی در مورد توافق بر سر برنامه موشک‌های بالستیک مطرح شود که در این صورت ایران بر ضرورت رفع تحریم‌های ترامپ تأکید کند و در نتیجه لغو این تحریم‌ها، برای ایران فضای تنفسی ایجاد نماید.

از سوی دیگر، ایران بر بازگشت بدون قید و شرط آمریکا به توافق سال ۲۰۱۵ که ترامپ از آن خارج شده است، اصرار دارد. حسن روحانی رئیس جمهوری ایران بارها اعلام کرده که سیاست ایران بر این اصل استوار است که اگر آمریکایی‌ها یک قدم بردارند، ما نیز یک قدم بر می‌داریم و اگر آمریکایی‌ها همه قدم‌ها را بردارند، ما نیز همه قدم‌ها را بر می‌داریم.

از طرفی هم اسرائیل خواستار شرکت در مذاکراتی شد که اتحادیه اروپا دعوت کرده، اما این درخواست به دلیل مخالفت ایران با شرکت اساسا هر طرفی به غیر از اعضای برجام رد شده است. امروز باید آمریکا مسیر خود را اصلاح کند و بدون پیش شرط به توافق هسته‌ای بازگردد.

از ایران به دلیل موفقیت در برخورد با مستکبران و مدیریت تنش و تعامل با تحریم‌های اقتتصادی، فنی و دیپلماتیک اعمال شده آمریکا با هدف تسلیم و قبول دیکته‌های آمریکایی - صهیونیستی تمجید می‌شود. توپ اکنون در زمین آمریکاست؛ بویژه پس از آنکه بایدن قصد خود را برای احیای برجام اعلام کرد. از همین روی، آمریکا باید حسن نیت خود را نشان دهد و سیاست فشار حداکثری ترامپ را کنار بگذارد.

آمریکا ابتدا باید برای لغو تحریم‌های ایران گام بردارد و سپس به تعهدات خود در مورد برجام و قطعنامه شماره ۲۲۳۱ سال ۲۰۱۶ (که به موجب آن توافقنامه هسته‌ای با ایران در سال ۲۰۱۵ به تصویب رسیده است) عمل کند. در غیر اینصورت برای ایران احیای توافقی که دیگران به آن پایبند نیستند، چه نفعی دارد؟ مطمئنا ایران در مهار افسار گسیختگی‌ آمریکا و اسرائیل پیروز خواهد شد و ایالات متحده را که فقط زبان زور را می‌فهمد مجبور می‌کند، تحریم‌های خود را لغو کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا