تهران پیشتاز توسعه فضای سبز در خاورمیانه است


تهران پیشتاز توسعه فضای سبز در خاورمیانه است

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز پایتخت گفت: شهر تهران به رغم آنکه در منطقه گرم و خشک قرار دارد اما طی چهار دهه گذشته و در حال حاضر، پیشتاز توسعه فضای سبز در خاورمیانه است.

به گزارش ایرنا،علی محمد مختاری روز دوشنبه در مراسم کاشت درخت صلح و دوستی در جمع سفرای مقیم تهران و مدیران شهری پایتخت اعلام کرد: در تامین آب بوستان های تهران از فناوزی های نوین و بهره گیری از گونه های مقاوم اقدام شده است و ما تهدید را به فرصت تبدیل کرده ایم.

مختاری اظهارداشت: تهران اکنون در منطقه حساس زندگی خود قرار دارد که دوره گذار به توسعه و ترقی است و باید در آن واژگان جدید برای ساخت و کارهای نوین، تعریف شود.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران گفت: این سازمان در راستای همین نگاه ایجاد فضاهای تازه را در دستور کار قرار داده است تا همه نقاط پایتخت از فضای سبز بهره مند شوند و توزیع عادلانه ای در این زمینه انجام گیرد.

وی ادامه داد: اکنون در این زمینه چهار منطقه محروم داریم که برای آنها تاکنون ۱۸ باغ تملک شده و تملک ۲۰ باغ دیگر در دستور کار است تا با توسعه و احیای آنها این نقیصه رفع شود.

مختاری با بیان اینکه در گذشته ۱۰۰ درصد از آب شرب برای آبیاری استفاده می کردیم، تاکید کرد: اکنون از پسـاب استفاده می کنیم و در افق ۱۴۱۰ تمام منابع آبی مورد نیاز از محل پساب تامین خواهد شد.

سفیر فلسطین: پیشرفت انقلاب اسلامی، مرهون تدبیر رهبری آن است

صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران نیز در این مراسم گفت: پس از امام خمینی(ره)، سکان انقلاب اسلامی را رهبری جوان و با تدبیر به دست گرفت که امروز پیشرفت انقلاب مرهون مدیریت و تدبیر ایشان است.

وی افزود: هر روز در کل دنیا، اخباری بدتر از روز قبل شنیده می شود اما به برکت نوروز این روزها در دنیا سرور و برکت جاری است.

زواوی، درختکاری را امری بسیار مهم و مفید برشمرد و خطاب به پیروز حناچی شهردار تهران گفت: برخی تصوری از اینکه در زمان جنگ چه شرایط سخت و دشواری بر ایران حاکم بود، ندارند اما امروز این وضعیت به طور کامل تغییر کرده است.

وی به اقدامات امام راحل درباره فلسطین اشاره و خاطرنشان کرد: به برکت آن امام بزرگ، بر سر مساله فلسطین در کل دنیا وحدت ایجاد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا