روش های کنترل اضطراب در شبروش های کنترل اضطراب در شب
برای آغاز یک صبح پرانرژی و با طراوت داشتن خواب آرام در شب ضروری است، اما همه روزها هم یکسان نیستند و همه افراد نیز هر شب از خواب آرام لذت نمی برند. شب هایی وجود دارد که دغدغه ها و مشغله های دهنی سطح استرس و اضطراب ما را افزایش می دهند و این استرس های شبانه که به یک پدیده روزمره تبدیل می شوند منجر به اضطراب و حمله وحشت می شوند. ممکن است خوابیدن و بیدار شدن در نیمه شب برایتان خوشایند نباشد و احساس کنید خواب کافی نداشته اید یا به طور معمول صبح خیلی زود بیدار می شوید و خوابیدن دوباره برایتان سخت است. همه اینها الگوهای متداول تجربه اضطراب شبانه است که اگر به موقع کنترل نشود شکل حمله هراس به خود می گیرد.
بر اساس اظهارات درمانگران احساس اضطراب قبل از هر رویداد بزرگ اشکالی ندارد، اما این مشکل از زمانی شروع می شود که به مدت طولانی باقی می ماند. برخی از افراد راحت تر با آن کنار می آیند در حالی که دیگران بیش از حد فکر می کنند و به آرامی علائم جسمی از جمله حملات وحشت ظاهر می شوند. برخی اوقات اضطراب نیز به دلیل کمبود خواب ایجاد می شود. هنگامی که اتفاق بزرگی رخ می دهد یا به طور کلی احساس اضطراب می کنید خواب خوب شبانه برای تسکین استرس و اضطراب از اهمیت بیشتری برخوردار است. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا چند نکته برای کنار آمدن با اضطراب در شب وجود دارد.

ورزش

ورزش نه تنها به داشتن اندامی متناسب و لاغر کمک می کند بلکه باعث ترشح هورمون های خوب می شود که به کنترل خواب، اشتها و آرامش ذهن کمک می کند. حتی اگر آنقدر اهل ورزش نیستید، اما انجام فقط 15 دقیقه پیاده روی به طور روزانه برای تقویت روحیه و کنترل اضطراب کافی است.

مراقبه

یک باور غلط بزرگ وجود دارد که مراقبه فقط به افزایش تمرکز کمک می کند. گنجاندن مراقبه در برنامه روزانه به شما کمک می کند تا ذهن خود را آرام کرده و علائم اضطراب را برطرف کنید. انواع مختلفی از مدیتیشن وجود دارد مهم است که آنچه را که برای شما مناسب تر است، انتخاب کنید. مدیتیشن به پاک کردن افکار کمک می کند، به شما زلالی و شفافیت می بخشد و کمک می کند تا آرام باشید. اگر اتفاق بزرگی در راه است سعی کنید مدیتیشن کنید.

بیشتر بنویسید

نوشتن برای بسیاری افراد کسل کننده به نظر می رسد، اما واقعا موثر است. نوشتن افکار و چیزهایی که باعث می شود شب بیدار بمانید می تواند به یافتن راه حلی برای آنها کمک کند. یادداشت کردن مشکلات و مشغله های ذهنی 2 ساعت قبل از خواب این امکان را می دهد که افکار را پردازش کنید و ذهن شما دیگر نیازی به صرف وقت برای آنها در نیمه شب احساس نمی کند.

یک روال خواب خوب را تمرین کنید

برخی اوقات روال ناسازگار خواب نیز می تواند در بروز اضطراب نقش داشته باشد. اگر جزو افرادی هستید که قبلا با مسئله اضطراب و بی قراری دست و پنجه نرم می کردند سعی کنید عادت های خواب خود را بهبود ببخشید. به موقع به رختخواب بروید، مصرف الکل یا کافئین را محدود یا قطع کنید، از خوردن وعده های غذایی سنگین و حجیم نزدیک به زمان خواب خودداری کنید. این عادت های کوچک به بهبود کیفیت خواب کمک می کند.
به دنبال کمک حرفه ای باشید
مراحل ذکر شده می تواند به آرامش ذهن و خوابیدن کمک کند. در صورت عدم موفقیت و تکرار حملات هراس شبانه و اضطراب توصیه می شود از یک متخصص کمک بگیرید. درمان و داروها به شما در مدیریت بهتر شرایط به شیوه ای بهتر کمک می کنند.
مترجم: الهه زارعی