1500 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل درآذربایجان‌غربی به کلاس درس بازگشتند


1500 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل درآذربایجان‌غربی به کلاس درس بازگشتند

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: هزار و 500 دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان با همراهی دفاتر تسهیل‌گری به کلاس های درس بازگشته اند.

محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در جلسه کارگروه های ستاد مداخلات ویژه در محلات حاشیه نشین کشور افزود: دفاتر تسهیل گری در آذربایجان غربی، اقدامات بسیار قابل توجهی داشته اند و توانسته اند موجب حل بسیاری از مشکلات در مناطق حاشیه ای و کمتر توسعه یافته شهرها بشوند.

وی اضافه کرد: تهیه و توزیع هزاران بسته کمک غذایی در سال جاری، پیگیری احداث ۶ بازارچه محلی، ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۰۰ نفر از ساکنان محلات دارای دفاتر تسهیلگری و ایجاد کتابخانه با ۱۳ هزار جلد کتاب از دیگر اقدامات این دفاتر در آذربایجان غربی به شمار می رود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: برگزاری بیش از ۳۰۰ رویداد فرهنگی اجتماعی با محوریت دفاتر در زمینه مناسبت‌های فرهنگی، اعیاد، مناسبت‌های ملی و مذهبی جهت ارتقای همبستگی ملی و افزایش سرمایه و نشاط اجتماعی و اعتماد سازی برای ساکنان محلات از اقدامات فرهنگی انجام شده توسط این مراکز است.

شهریاری گفت: حل مشکلات فاضلاب برخی محلات، زیباسازی اماکن عمومی، احداث یا تجهیز پارک‌ها و فضاهای سبز، تعریض معابر، آسفالت کوچه‌ها و آبراه معابر و لایروبی کانال ها نیز از جمله اقداماتی است که با راهبری دفاتر تسهیل گری در آذربایجان غربی صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، دفاتر تسهیل گری با هدف شناسایی و رفع مشکلات مناطق حاشیه ای شهرهای آذربایجان غربی راه اندازی شده و تنها در ارومیه، ۱۰ دفتر فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال 1403/ بوعلی در سال 1402 چقدر سود ساخت؟