فرآیند پاسخ به استعلام سرمایه‌گذاری در اردبیل سرعت می‌گیرد


فرآیند پاسخ به استعلام سرمایه‌گذاری در اردبیل سرعت می‌گیرد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اردبیل گفت: فرآیند پاسخ به استعلام‌های سرمایه‌گذاران، تسهیل در صدور مجوزها و تامین زیرساخت‌ها تسریع می‌شود.

به گزارش ایرنا، بهروز خلیلی روز دوشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات طرح‌های مهم سرمایه‌گذاری اقتصادی و تولیدی استان اردبیل افزود: ایجاد هماهنگی های لازم به منظور تسهیل و تسریع در صدور مجوزها و حل مسایل و مشکلات طرح های در حال احداث از جمله در زمینه‌های فرآوری محصولات پالایشگاهی، گردشگری، کمپ‌های ورزشی و شیلات ضروری است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای افزایش توان تولید، ایجاد ارزش افزوده، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صادرات، همه ارکان دولت بر حمایت‌های قابل لمس و عینی از سرمایه‌گذاری و تسهیل در فرایندهای صدور مجوزها، تامین زیرساخت‌ها و ارایه مشوق‌های لازم پیگیری می‌شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اردبیل اضافه کرد: با صدور مجوزها و واگذاری اراضی، آغاز عملیات اجرایی طرح‌ها در سال‌جاری و بهره‌برداری آنها در سال ۱۴۰۰ سرعت می‌گیرد که در کنار توسعه گردشگری استان، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی برای بیش از ۲۱۰ نفر را در پی خواهد داشت.

در این نشست مصوب شد که دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح‌های سرمایه‌گذاری حداکثر در یک هفته پاسخ استعلام‌های لازم را به دستگاه‌های اجرایی صادرکننده مجوز اعلام کنند.

نیمه نخست سال‌جاری ۴۸۸ مجوز با اشتغال‌زایی ۱۱ هزار و ۵۱۶ نفر در استان اردبیل صادر شده است که مجموع میزان سرمایه‌گذاری آنها به نزدیک ۶۱ میلیارد ریال می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق