برترین‌های جشنواره شهروند قرآنی بوشهر تجلیل شدند


برترین‌های جشنواره شهروند قرآنی بوشهر تجلیل شدند

بوشهر- ایرنا- برترین‌های دومین جشنواره شهروند قرآنی به مناسبت بزرگداشت 18 اسفند ماه روز بوشهر دوشنبه در آیینی معرفی و تجلیل شدند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: فراخوان این جشنواره در سه بخش آوایی، معارفی و هنری در قالب هفت رشته رقابتی (شامل تلاوت تقلیدی از سه قاری برجسته بین‌المللی استاد عبدالباسط، منشاوی و مصطفی اسماعیل، حفظ، مفاهیم، نقاشی، خوشنویسی) به‌صورت مجازی منتشر شد که با استقبال قابل توجه قاریان، قرآن‌پژوهان، هنرمندان و شهروندان قرآنی بوشهر همراه شد.

مسعود غلامزاده فرد افزود: در آیین اختتامیه این جشنواره در مجموع ۴۴ برگزیده از بین ۲۶۹ شرکت‌کننده مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در بخش آوایی و رشته تلاوت تقلیدی از عبدالباسط سید رضا علوی، آرش کبود جامه و علی کرمی به ترتیب اول تا سوم شدند.

غلامزاده فرد عنوان کرد: در بخش آوایی و تقلید از سبک استاد منشاوی نیز ابوالفضل عدالت خواه، سید برهان لطیفی و سید قاسم علوی حائز رتبه‌‏های برتر و سیدعلی حسینی حبیبی، امیرحسین حیدری، سبحان رحمانیان، رضا باغبان، ایوب زنده بودی، نیما حیدریان، محمد نوروزی و محمدعلی اختری زاده نیز شایسته تقدیر معرفی شدند.

وی یادآور شد: در بخش آوایی و رشته تلاوت تقلیدی از مصطفی اسماعیل نیز هادی مبین، رضا زالی و محمدمهدی عبداللهی به ترتیب رتبه‎‌های نخست تا سوم را به خود اختصاص دادند.

غلامزاده فرد اظهار داشت: در بخش معارفی و رشته حفظ جزو ۳۰ قرآن کریم نیز ریحانه یوسفی، طاها حفظ الله، معصومه نیک اختران، عرفان شمسی، مریم یوسفی، امیرحسین جعفری، نسیمه نیک اختران، طاهره تمیمی، زهرا صحرائی، مهدی مختاری، سید محمد امین یوسفی نازنین زهرا نجمیان حسین غلامی نژاد و فاطمه آذرشب نفرات برتر این بخش معرفی شدند.

وی افزود: در بخش معارفی و رشته مفاهیم سوره انسان نیز ژیلا دعایی، معصومی زارع، محمد امین جمهوری نسب، یوسف سبحانی نسب، مرضیه منوچهری به عنوان برگزیده معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

غلامزاده فرد اظهار داشت: در بخش هنری و رشته خوشنویسی قرآن نیز حامد شاه‌حسینی و پریا حمزه ئیان اول و دوم شدند و عبدالله رضایی و عباس رنجبر نیز در رتبه‎‌های سوم و چهارم ایستادند.

وی گفت: در بخش هنری رشته نقاسی فاطمه شاه حسینی و آرام حاجی پور به ترتیب اول و دوم شدند.

۱۸ اسفند ماه سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت به عنوان روز بوشهر نام‌گذاری شده‌است که در هفته منتهی به این روز ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، تفریحی و اجتماعی در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی