242 چاه غیرمجاز در استان مرکزی پر شد


242 چاه غیرمجاز در استان مرکزی پر شد

استاندار مرکزی گفت: در سال جاری 242 چاه غیرمجاز در استان پر شد.

سید علی آقازاده ۱۸ اسفندماه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی اظهار کرد: در سال جاری ۲۴۲ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر شده است و شورای آب استان در طول چهار سال اخیر توانسته کارنامه خوب و قابل دفاعی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سند آب استان با افق ۵ ساله در شورای عالی آب کشور به تایید رسید، افزود: امیدواریم با بارش ها در سال ۱۴۰۰ منابع آبی خوبی در اختیار داشته باشیم و از طرفی بهره برداری مناسبی از منابع آب استان صورت گیرد.

آقازاده تصریح کرد: فرمانداران و شوراهای آب به ماموریت های نظارت و نحوه استفاده از منابع آبی شهرستان ها و اجرای سند آب استان و برخورد با چاه غیرمجاز توجه ویژه داشته باشند. ۶ ماهه دوم سال فرصت مناسبی برای پر کردن چاه ها در اختیار بود که اغلب شهرستان ها خوب عمل کردند، اما شهرستان خنداب، ساوه و کمیجان باید اهتمام ویژه ای در امر پر کردن چاه های غیرمجاز داشته باشند تا به هدفگذاری ها دست یابیم.

وی با اشاره به پیش بینی های هواشناسی که خبر از بارش های خوب در اسفندماه می دادند، اما عملا چنین نشد، گفت: برابر گزارش ها ۳۰ درصد از سال قبل و ۱۷ درصد نسبت به بلندمدت در بارش ها با کاهش روبرو هستیم.

استاندار مرکزی در خصوص استقرار کارخانه سیمان در زرندیه اظهار کرد: فعالیت کارخانه سیمان در استان آنهم سیمان سفید مسبوق به سابقه و دارای ظرفیت است و با توجه به نیاز چهار لیتر در ثانیه به آب، مشکلی در استقرار نیست، اما باید طرح ارزیابی زیست محیطی مراحل خود را طی کند.

وی در خصوص فعالیت صنعت فولاد در خمین گفت: برای استقرار این واحد دو مرحله تامین آب و تایید مسائل زیست محیطی مطرح است و بحث تامین آب نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است و ۲۵ لیتر آب مورد درخواست از محل پساب فاضلاب این شهرستان است که باید تکلیف این تخصیص آب مشخص شود.

آقازاده افزود: شورای تخصیص، بازنگری در پساب فاضلاب خمین داشته باشد و به متقاضیانی که تخصیص گرفتند، اما کاری انجام ندادند مهلت حدود ۲ ماهه داده شود تا اگر استفاده ای نشد تخصیص ها منتفی شود و به تقاضاهای بعدی اختصاص یابد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: میزان پساب فاضلاب شهر خمین ۷۰ لیتر بر ثانیه است و تاکنون کسی از آن استفاده نکرده و دردسرهایی برای شهرستان ایجاد کرده است و باید کنار این واحد به دیگر واحدهای فعال که نیاز آبی آنها تامین نشده است توجه داشت و لازم است که یکبار دیگر برای میزان پساب فاضلاب خمین و منابع و مصارف نیز بازنگری شود و این منابع به واحدهای نیازمند آب تخصیص یابد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت