شاتل سواری در ایران


شاتل یک نوع تیوپ بادی بزرگ است که یک یا چند نفر می توانند بر روی آن سوار شوند و به کمک آن در آب کشیده شوند. شاتل ها به قایق هایی تندرو وصل می شوند و به دل آب می زنند. این تیوپ بادی تکان های زیادی می خورد و هیجان و لذت زیادی […]

شاتل یک نوع تیوپ بادی بزرگ است که یک یا چند نفر می توانند بر روی آن سوار شوند و به کمک آن در آب کشیده شوند. شاتل ها به قایق هایی تندرو وصل می شوند و به دل آب می زنند. این تیوپ بادی تکان های زیادی می خورد و هیجان و لذت زیادی دارد. آن هایی که طالب بالا رفتن آدرنالین خون هستند همیشه پای ثابت شاتل سواری اند چون معلوم نیست وقتی سوار شاتل می شوند چقدر با سرعت حرکت کنند؛ حتی ممکن است هنگام دور زدنِ قایق، در آب سقوط کنید. با این حال جای نگرانی نیست؛ تمام مسائل ایمنی رعایت می شود. این سقوط کردن ها برنامه ریزی شده است و بخش مهمی از هیجان شاتل سواری کیش است. ناخدای قایق تندرو، عمدا هنگام دور زدن، افراد را درون آب پرتاب می کند.شاتل سواری در ایران نیز هم در شمال ایران و هم در جنوب ایران وجود دارد .

شاتل سواری در ایران

یکی از هیجان انگیزترین تفریحات دریای شاتل یا همان تیوب سواری میباشد که بخاطر جنس و شکل ظاهری خود توانایی جهش روی آب با سرعت بالا را دارد وهم بصورت دسته جمعی و هم تک نفره می توان آن را انجام داد.شاتل سواری در انزلی یکی از پر تقاضاترین تفریحات دریایی است زیرا این ورزش نیز نیاز به توانایی خاصی در ورزشهای دریایی نیاز نداشته و همانند پاراسیل بسیار هیجان انگیز است. این تفریح به این صورت است که شما سوار بر این تیوبها شده و با قایق های تندرو، با سرعت بسیار بالایی روی سطح دریا کشیده می شوید و با مانورهایی که کاپیتان قایق میدهد به جهت های مختلفی بروی آب سر میخورید.کلاه ایمنی و جلیقه نجات جز تجهیزاتی است که هنگام استفاده از این تفریح دریایی به شما داده میشود تا در نهایت ایمنی از این تفریح لذت ببرید.

شاتل سواری در ایران

برای شاتل سواری کیش تنها کافی است بلیط تهیه کنید و جلیقه نجات و کلاه ایمنی بپوشید. بعد از آن خودتان می توانید تصمیم بگیرید که انتظار یک شاتل سواری آرام را دارید یا می خواهید به طور ناگهانی در دریای مرجانی غوطه ور شوید. اگر ماهیچه های قوی داشته باشید و مقاومت کنید به این راحتی نمی توانند شما را در آب پرت کنند و اینجاست که شاتل سواری کیش به یک چالش هیجان انگیز تبدیل می شود. خبر خوش اینکه این تفریح را خانم ها و آقایان به همراه هم می توانند انجام دهند.

البته باید گفت که شاتل سواری علاوه بریک تفریح هیجان انگیز، ورزش هم به حساب می آید زیرا در هنگام کشیده شدن توسط قایق و حرکت های ناگهانی بر روی سطح آب و پیچش های قایق، باید این توان را داشته باشید که با نیروی که از طرف آب به شما وارد می شود مقابله کنید و در واقع باید عضلات قوی داشته باشید تا خود را بر روی تیوب نگه دارید در غیر این صورت به درون آب پرت خواهید شد. بهتر است افرادی که از لحاظ جسمی ضعیف هستند، در صورت انتخاب شاتل سواری از ناخدای قایق درخواست یک شاتل سواری آرام را داشته باشند زیرا ممکن است برای آن ها سخت باشد. تیوب‌های تنروی شاتل و بنانا زیرمجموعه‌ی ورزش‌های water tubing هستند.

شاتل سواری در ایران

کلوپ های شاتل سواری در کیش

کلوپ های تفریحات دریایی کیش در همه سواحل جزیره فعالیت دارند. در این سواحل تفریحاتی مثل غواصی، پاراسل، شاتل و بنانا صورت می گیرد. کلوپ های مخصوص شاتل سواری کیش همه روزه از ۱۰ صبح تا ۴ عصر در خدمت مسافران هستند. این کلوپ ها عبارتند از:

کلوپ های دریایی ساحل و اسکله مرجان کیش: این کلوپ ها از زیباترین سواحل جزیره کیش به شمار می روند.

کلوپ های دریایی ساحل اسکله تفریحی کیش: امتیاز این کلوپ ها نزدیک بودن به بیشتر هتل ها و مراکز تجاری است.

کلوپ های دریایی ساحل سیمرغ کیش: این کلوپ ها در شرق جزیره قرار دارند و ساحل های شنی آن ها بسیار زیباست. به علاوه چشم انداز وسیعی را تحت پوشش قرار می دهند.

کلوپ دریایی مارینا کیش: جزیره کیش، بلوار مرجان، انتهای مرجان ۷، ساختمان شماره ۷

لوازم و تجهیزات شاتل سواری در کلوپ های تفریحی در اختیار افرادی که بلیط این تفریح را تهیه کرده باشند با همان هزینه بلیط قرار می گیرد. افراد باید یک لباس بلند بادی بپوشند تا در صورت خیس شدن و پاشیده شدن آب اذیت نشوند.

بنانا ؛ نوع دیگری از تیوپ سواری در کیش

یکی دیگر از تیوب های تندرو در میان جاهای دیدنی کیش، بناناست. بنانا و شاتل هر دو زیرمجموعه‌ ورزش‌ های water tubing هستند. بنانا هم مثل شاتل به قایق تندرو وصل می شود و روی آب حرکت می کند ولی طراحی ظاهری آن مثل یک موز بزرگ است. خانواده ها می توانند همگی حتی به همراه کودکان سوار آن شوند و این تفریح را همگی در کنار هم تجربه کنند. حتی اگر بچه ها بخواهند با هم سوار بنانا شوند این امکان فراهم است و قایق رانان سعی می کنند یک تیوپ سواری ایمن را برای آن ها رقم بزنند.

قبل از سوار شدن به بنانا به شما جلیقه نجات و کلاه مخصوص داده می‌شود. آقایان باید شلوارک و حوله به همراه داشته باشند اما برای خانم‌ها لباس مخصوص یا wet suit در نظر گرفته شده که پس از تهیه بلیط به آن‌ها داده می‌شود.

روی بنانا برای هر نفر دستگیره‌هایی وجود دارد که باید در هنگام حرکت آن‌ها را محکم بگیرید. بنانا سواری بسیاری مهیج است و لازم نیست نگران ایمنی آن باشید. مراقب باشید که در حال حرکت، دست خود را روی سطح آب نزنید زیرا در این حالت، آب برنده است.

شاتل سواری در ایران

فرق شاتل با تفریح بنانا چیست؟

تفریح شاتل شباهت زیادی به تفریح بنانا دارد و در اصل هر دو یک تفریح هستند، با این‌ تفاوت که در تفریح بنانا تیوپ به ‌شکل یک موز است و سرنشینان به‌ شکل قطاری روی تیوپ سوار می‌شوند. همچنین از نظر افرادی که این دو تفریح را تجربه کرده‌اند، گاهی میزان ایمنی شاتل از بنانا بیشتر است.

آدرس بنانا در کیش

کلوپ دریایی مارینا کیش: جزیره کیش، بلوار مرجان، انتهای مرجان ۷، ساختمان شماره ۷

اسکله تفریحی کیش: جزیره کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا

ساحل سیمرغ: جزیره کیش، خیابان جهان

ساحل مرجان: جزیره کیش، میدان مرجان

اگر علاقمند به عکسبرداری و فیلمبرداری باشید باید هزینه ای جداگانه تقریبا برابر با قیمت بلیط تقبل کنید. در ازای این هزینه حدود ۳۰ عکس از شما گرفته شده و در اختیارتان قرار می گیرد. در ضمن فیلمی چند دقیقه ای هم از هیجان انگیزترین لحظات شاتل سواری ضمیمه آن می شود.

شاتل سواری در ایران

چه موقع بهترین زمان برای تجربه شاتل سواری است؟

باتوجه به اینکه آب‌وهوای جنوب ایران در همه فصل‌های سال گرم است، محدودیت زمانی برای تجربه شاتل سواری وجود ندارد و در هر فصلی می‌توانید از این تفریح لذت ببرید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در فصل زمستان دمای آب دریا پایین‌تر آمده و کمی سرد می‌شود. پس اگر میانه خوبی با آب سرد ندارید، بهتر است در سایر فصل‌ها این تفریح را تجربه کنید.

شاتل سواری در ایران

نکات تکمیلی درباره تفریح آبی شاتل

شاتل سواری جزو تفریحات فوق‌العاده کم خطر است و تقریبا هیچ خطری برای شما ندارد. برای تجربه این تفریح انجام کار خاصی نیاز نیست و لباس یا وسیله خاصی هم مورد نیازتان نخواهد بود. گوش دادن به توصیه‌های ایمنی و پوشیدن جلیقه و کلاه ایمنی کافی است تا تفریحی بی‌خطر ولی هیجان‌انگیز را تجربه کنید. فقط به یاد داشته باشید که این تفریح برای سالمندان، خانم‌های باردار و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مثل مشکلات تنفسی، قلبی و… دارند، مناسب نیست و تجربه این ورزش می‌تواند خطرات جدی برایشان داشته باشد.

همچنین اگر عینکی هستید، عینک خود را برداشته یا آن را محکم ببندید تا طی حرکات نمایشی تیوب داخل آب نیفتد.

شاتل سواری در ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403