دادستان: تعقیب 50 مدیر و کارمند کرمان در راستای مبارزه با فساد اداری


دادستان: تعقیب 50 مدیر و کارمند کرمان در راستای مبارزه با فساد اداری

کرمان - ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در راستای اجرای فرامین مقام عظمای ولایت و نیز بنا به تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر مبارزه گسترده و بی امان علیه فساد اداری و اجرایی، تاکنون بیش از 50 نفر از مسئولان اداری و اجرایی استان احضار شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا، دادخدا سالاری روز دوشنبه در نشست شورای معاونین و ستادی دادسرای مرکز استان در جهت هماهنگی و تسریع مبارزه با فساد اداری و اجرایی افزود: مدیران احضار شده به اتهام اختلاس، اخذ رشوه ، تحصیل مال از طریق نامشروع ، تضییع اموال دولتی، پولشویی، استفاده غیر مجاز از اموال دولتی، مصرف وجوه دولتی بیش از اعتبار تعیین شده، تحصیل منفعت به نحو متقلبانه و مداخله در معاملات، از سوی این دادسرا تحت تعقیب قرار گرفته اند.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص برخی از این مدیران با توجه به اهمیت موضوع اتهامی و وجوه غیرقانونی تحصیل و تصاحب شده، قرار بازداشت موقت صادر شده و ۲۰ نفر از این افراد بازداشت شده اند.
دادستان مرکز استان کرمان تصریح کرد: متهمان احضار شده در سمت های مختلفی از جمله فرمانداران سابق، شهردار ، بخشدار، مدیرکل، معاون مدیرکل ، رئیس اداره ، رئیس شورا، کارمندان دولتی ،عضو شورا، ذیحساب ، کارشناسان و مدیران بانکی و بیمه ای و کارشناسان رسمی دادگستری بوده اند.
سالاری با تاکید بر این مطلب که برخورد با اتهامات افراد و مدیران در اسرع وقت انجام می شود، اظهارداشت: در راستای برخورد سریع و قاطع با هرگونه جرم، امر تعقیب به زمان بعد از مسئولیت افراد موکول نمی شود و از این رهگذر از ارتکاب جرم به وسیله سایر افراد نیز جلوگیری شده و جنبه پیشگیری از وقوع جرم توسط سایر افرد نیز حفظ می شود .
وی با تاکید براین مطلب که رسیدگی فوری و قاطع به جرائم مفاسد اداری عامل مهمی در پیشگیری محسوب می شود، گفت: با تلاش های شبانه روزی و مجاهدانه بازپرسان و قضات ویژه، سربازان گمنام امام زمان در اداره کل اطلاعات ، اداره کل بازرسی استان کرمان، سازمان اطلاعات سپاه ثارالله، پلیس اقتصادی و گزارشات مردمی ۲۰ نفر از مدیران و مسئولان متخلف بازداشت و قانون در خصوص آنان اعمال و اجرا گردیده است .
دادستان مرکز استان اضافه کرد: در سال گذشته با پیگیری های مستمر دادسرای کرمان مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال از حقوق و عوارض گمرکی به بیت المال اعاده گردیده است و طی چند ماه اخیر نیز با اقدامات و تمهیدات انجام شده در مرحله تحقیقات مقدماتی و در دادسرا، قریب ۶۰۰ میلیارد ریال از وجوه و اموال دولتی به بیت المال اعاده و ۹ واحد آپارتمان و ۳۷ سکه بهار آزادی و همچنین یک قطعه زمین مسکونی به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال از متهمین کشف و توقیف شده است .
سالاری افزود: براساس تاکیدات ریاست قوه قضائیه هیچ متخلفی در هیچ پست و مقامی حاشیه امنی نخواهد داشت و خط قرمز دستگاه قضایی، اجرای قانون و مبارزه با فساد در هر سطح و جایگاهی است .
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در ادامه از زحمات و تلاشهای صورت گرفته توسط بازپرسان و قضات دادگاه های دست اندرکار و مجاهدت های صورت گرفته در سازمان بازرسی استان ،اداره کل اطلاعات استان، سازمان اطلاعات سپاه و پلیس امنیت اقتصادی در مسیر مبارزه با فساد اداری قدردانی کرد.
وی همچنین با اشاره به تعامل و همراهی بسیار خوب دادسرای مرکز استان با رسانه ها به منظور انعکاس خدمات انجام شده، توجه به بعد پیشگیرانه برخوردهای انجام شده و نیز شفاف سازی اذهان عمومی، عنوان کرد: رسانه های تصویری و مکتوب و مجازی استان طی سال جاری همراهی شایسته ای با دادسرای مرکز استان داشته اند و به نوعی از همکاران این مجموعه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم محسوب می شوند که در این فرصت، از تلاش های اصحاب رسانه و خبرنگاران استان نیز تقدیر می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...