مردم دنا از کمک های سپاه و بسیج در مناطق زلزله زده تقدیر کردند


مردم دنا از کمک های سپاه و بسیج در مناطق زلزله زده تقدیر کردند

یاسوج- ایرنا- جمعی از مردم مناطق زلزله زده شهرستان دنا در نامه ای از اقدامات برجسته، زحمات و تلاش های نیروهای انقلابی سپاه، بسیج و نیروهای دانشجویی جهادگر قدردانی کردند.

به گزارش ایرنا، در متن این نامه که روز دوشنبه منتشر شده آمده است: ما جمعی از مردم شهر سی سخت و شهرستان دنا از نیروهای انقلابی سپاه و بسیج که در زلزله ویرانگر حامی ما بود کمال تشکر داریم.

در ادامه عنوان شده است: در میان زیبایی های حضور نیروهای جهادگر یکی از گروه های جهادی نخبه دانشگاه تهران که از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به ویژه بچه های بسیج دانشکده علوم اجتماعی در کنار ما بودند و مانند خانواده از مال و جان مردم حفاظت کردند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به سه هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد. ۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و یک هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است. ۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد. در سال ۶۸ هم زلزله ای با بزرگی بیش از ۵.۲ ریشتر سی سخت را لرزاند و به یک هزار واحد مسکونی تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی