ساخت 2 مجتمع اقامتی در گلستان با حضور وزیر گردشگری آغاز شد


ساخت 2 مجتمع اقامتی در گلستان با حضور وزیر گردشگری آغاز شد

گرگان - ایرنا - عملیات احداث 2 مجتمع اقامتی، تفریحی، گردشگری و تجاری در گرگان و علی‌آباد کتول امروز دوشنبه با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز شد.

استاندار گلستان در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این استان گفت: اجرای پروژه‌ها در زمان تعیین شده مانع افزایش هزینه‌ پیش بینی شده می‌شود و سرعت بهره‌مندی مردم از طرح‌ها را افزایش خواهد داد.

هادی حق‌شناس به طرح های سفر امروز وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به گلستان اشاره کرد و اظهار داشت: برای مجموع این طرح ها ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی و هزار و ۸۳۳ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

در این مراسم عملیات ساخت مجتمع اقامتی، گردشگری و تجاری ویستاتوس لوتوس با پیش بینی اعتبار هشت هزار میلیارد ریال و ایجاد هزار فرصت شغلی آغاز شد.

این مجتمع با زیربنای ۷۹ هزار و ۵۶۵ مترمربع ساخته خواهد شد و در بخش اقامتی صد اتاق با مجموع ۲۵۰ تخت دارد.

همچنین با دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عملیات ساخت یک هتل در علی‌آبادکتول با پنج هزار مترمربع زیربنا و سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال آغاز شد.

این هتل دارای ۳۰ اتاق با ۹۰ تخت است که زمینه اشتغال ۲۵ نفر را فراهم خواهد کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای شرکت در مراسم بهره برداری متمرکز ۳۲۰ پروژه مرمت بناهای تاریخی، میراث فرهنگی و مذهبی کشور به گلستان سفر کرد.

از مجموع این طرح ها ۱۲ پروژه متعلق به گلستان بود.

همچنین با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۵۱ پروژه گردشگری و صنایع دستی دیگر گلستان افتتاح و یا عملیات ساخت آن آغاز شد.

سه هتل، یک هتل آپارتمان، سه مجتمع گردشگری، سه واحد پذیرایی سنتی، سه دفتر خدمات مسافرتی، ۱۶ اقامتگاه بومگردی، چهار مزرعه گردشگری و هفت خانه مسافر در گلستان با سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریالی بخش خصوصی و ایجاد ۵۹۱ فرصت شغلی امروز با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بهره برداری رسید.

گلستان ۴۵۲ واحد گردشگری شامل ۲۳ هتل، ۶ هتل آپارتمان، پنج مُتل، ۱۰۱ واحد اقامتی بوم‌گردی، ۲۰۱ خانه مسافر، ۱۴ مهمانپذیر، پنج پانسیون، ۴۴ واحد پذیرایی، ۲۲ سفره خانه سنتی، ۷۵ دفتر خدمات مسافرتی، یک مجتمع تفریحی گردشگری، یک مزرعه گردشگری و چهار موسسه آموزش گردشگر دارد.

مجمموع تخت‌های واحدهای گردشگری گلستان هفت هزار و ۳۱۴ تخت در هزار و ۹۲۴ اتاق با ظرفیت پذیرش ۲۴ هزار و ۵۹۵ نفر روز و اشتغال ۲ هزار و ۳۶۰ نفر است.

گلستان با مناطق گردشگری، تفریحی، میراث فرهنگی و صنایع دستی گوناگون دارای افزون بر ۷۰۰ اثر ثبت ملی و ۲ اثر شامل برج آجری گنبدکاووس و بخشی از جنگل‌های هیرکانی در فهرست آثار جهانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید