600 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در مازندران پرداخت شد


600 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در مازندران پرداخت شد

نوشهر - ایرنا - مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که تاکنون 600 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان پرداخت شده است که از لحاظ پرداخت در رتبه نخست کشور قرار دارد.

به گزارش ایرنا ، کامران اصغری روز دوشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال شهرستان نوشهر تسهیلات درخواستی مشاغل آسیب دیده از کرونای استان را هم ۶۱۵ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان اعلام کرد.

وی با اعلام این که برای دریافت تسهیلات کرونایی ۵۷ هزار و ۵۱۲ فقره پرونده در استان تشکیل شد ، گفت : تسهیلات به تمامی مشاغل آسیب دیده در بحران کرونا همچون کارفرمایی و غیر کارفرمایی، تعاونی ها، شرکت های تاکسیرانی شهری و برون شهری پراخت شده است.

مدیرکل تعاون مازندران همچنین از پرداخت ۹۳ درصد اعتبارات ۶ درصدی روستایی از محل صندوق توسعه ملی در استان خبر داد و افزود : هفت درصد بقیه نیز در مراحل آخر پرداخت در بانک ها است.

وی تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی در استان را هم ۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که در این بخش ۱۰۰ درصد تسهیلات سهم استان پرداخت شده است.

اصغری سهم مازندران از تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ را ۱۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود که ۹۳ میلیارد تومان از این تسهیلات ارزان قیمت در حوزه کارفرمایی، غیر مزدبگیری و خود اشتغالی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت شده است.

وی پرداخت های تلکیفی دولت در مازندران را هم تشریح کرد و گفت که تاکنون از محل اعتبار روستایی هفت هزار اشتغال ایجاد شده که با سهیمه هفت هزار و ۳۰۰ نفری در نظر گرفته شده استان بیش از ۹۳ درصد اجرا شده و بقیه تا پایان سال محقق خواهد شد.

اصغری گفت : در موضوع راستی آزمایی در حوزه اشتغال روستایی با اجرای سه مرحله نظارتی شهرستانی ، بانکی و استانی، امسال کمترین انحراف را در پرداختی را شاهد بودیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج