اختتامیه دومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن در ساری برگزار شد


اختتامیه دومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن در ساری برگزار شد

ساری - ایرنا مراسم اختتامیه دومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن با عنوان 40 هزار یادواره، 40 هزار شهید و 40 هزار مدرسه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امروز دوشنبه به میزبانی ویدئو کنفراسی آموزش و پرورش مازندران و با قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش در ساری برگزار شد.

به گزارش ایرنا ،طرح لاله‌های روشن در ارتباط با ۲ هزار شهید، ۲ هزار مدرسه و ۲ هزار یادواره در مدارس استان مازندران ، به عنوان یک ایده تربیتی و فرهنگی از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و به مدت ۴سال یعنی تا سال ۱۳۹۷ در قالب طرح استانی برگزار می شد ،اما از سال گذشته با شکل گیری دبیرخانه طرح ملی لاله های روشن در ساری به ۴۰ هزار یادواره ، ۴۰ هزار شهید و ۴۰ هزار مدرسه تبدیل شده است.

نخستین طرح ملی لاله های روشن بهمن ماه سال گذشته به میزبانی استان مازندران برگزار شد و مراسم اختتامیه دومین طرح ملی لاله های روشن نیز امروز با حضور مدیرکل فرهنگی ، هنری ، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و شمار اندکی از خانواده های شهدای دانش آموزان به صورت ویدئو کنفرانسی با استان های مختلف کشور با قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش در ساری برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش درپیامش به مراسم برگزاری دومین یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی (طرح ملی لاله‌های روشن) که توسط مدیر کل آموزش و پرورش مازندران قرائت شد؛ شهید را والاترین نشان بر پیکر هستی و شهادت را زیباترین غزلی دانست که از لب‌های سرخ حقیقت می‌تراود.

محسن حاجی میرزایی افزود : امروز در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی و چهلمین سال دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای والا مقام فرهنگی و دانش‌آموز، سبک بالان عاشق و خورشید شناسی که درس عشق و آزادگی را با نثار خون خود ترجمان نمودند گرامی می‌داریم.

وی با تاکید بر این که برگزاری دومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن ، یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی با عنوان ۴۰ هزار شهید، ۴۰ هزار یادواره، ۴۰ هزار مدرسه طرحی مؤثر و تلاشی ارزشمند در جهت صیانت از میراث گران‌بهای شهدای معزز و ترویج فرهنگ غنی و حیات‌بخش ایثار و مقاومت و شهادت است ، تاکید کرد : اکنون در گام دوم انقلاب اسلامی همزمان با هفته بزرگداشت بسیج مستضعفین به روح بلند و آسمانی شهدای گران‌قدر سلام و درود بی‌پایان هدیه می‌کنیم و باافتخار از یکایک خانواده‌های معظم و یادگاران شهدای عزیز که فرزندان و عزیزان خود را فدای کشور نمودند قدردانی می‌نماییم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در این پیام از دست‌اندرکاران برپایی این یادواره باشکوه در ادارات کل آموزش و پرورش و مدارس سراسر کشور که این فرصت تربیتی را به‌عنوان مکتب و مدرسه‌ای درس‌آموز برای دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور ایران بزرگ اسلامی فراهم کردند ، سپاسگزاری کرد.

اختتامیه دومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن در ساری برگزار شد

استراتژی توسعه فرهنگی آموزش و پرورش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیرکل فرهنگی ، هنری ، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم استراتژی توسعه فرهنگی ، پرورشی و تربیتی را مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت : اگر چه تا حدودی نسبت به ترویج این فرهنگ غفلت و کوتاهی شده است ، اما با کمک و همکاری خانواده های شهدا این فرهنگ را در بین دانش آموزان و فرهنگیان نهادینه می کنیم.

علی رمضانی با تاکید بر این که دانش آموزان و فرهنگیان باید بصیرت شهدا را به درستی بشناسند و سپس درک کنند ، افزود: تربیت اسلامی دانش آموزان به عنوان یک راهبرد پرورشی و تربیتی با برگزاری طرح های مختلف استانی و ملی همواره مورد توجه است.

وی اظهار داشت : پیام های شهدا بویژه وصیت نامه های آنان باید الگویی فرهنگی و پرورشی در بین دانش آموزان قرار بگیرد ، چرا که امروز ۱۵میلیون دانش آموز ، یک میلیون فرهنگی و حدود ۳۰ میلیون نفر از خانواده های دانش آموزان فرصت استثنایی برای تحقق و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

اختتامیه دومین دوره طرح ملی لاله‌های روشن در ساری برگزار شد

زمینه پژوهش در باب فرهنگ ایثار در بین دانش آموزان باز شده است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هم در این مراسم با بیان این که امروز باب مطالعه و پژوهش در ارتباط با فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش‌آموزان و معلمان باز شده است، گفت: طرح ملی لاله های روشن می‌تواند ما را در پیش رفتن به سمت اهداف تعیین شده در برنامه ملی پرورشی و تربیتی کمک کند.

علیرضا سعدی‌پور با اشاره به تهاجم های فرهنگی که در حال حاضر جامعه و از همه مهم‌تر دانش‎‌آموزان را تهدید می‌کند، افزود : دشمن‌شناسی و شناخت کامل از برنامه‌های دشمن، می‌تواند ما را در برنامه ریزی برای مقابله با تهاجم یاری برساند.

وی زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای دانش آموز و ساماندهی و یکپارچه سازی یادواره های شهدا در مدارس ، و جریان سازی فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان و فرهنگیان را از مهم ترین اهداف طرح ملی لاله های روشن برشمرد و اظهار داشت : مشارکت پر شور دانش آموزان در فضای مجازی این طرح ملی نشان می دهد که این طرح ملی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اثرگذار بوده است.

در پایان این مراسم از شماری از فرزندان شهید دانش آموز تجلیل شد.

استان مازندران ۵۰۸ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان