هواشناسی استان سمنان به دلیل وزش باد شدید هشدار زرد داد


هواشناسی استان سمنان به دلیل وزش باد شدید هشدار زرد داد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار زرد گفت: وزش باد نسبتا شدید تا شدید در غالب نقاط استان در ساعت های بعد از ظهر و شب با جهت غربی تا جنوبی در 2 روز آینده پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، وزش باد شدید در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برای استان سمنان پیش‌بینی می‌شود که ضرورت دارد برای جلوگیری بروز خسارت احتمالی ناشی از وزش باد شدید، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی ادامه داد: بر اساس تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، وزش باد از بعد از ظهر امروز آغاز و در اواخر وقت چهارشنبه پایان خواهد یافت.

وی اظهار داشت: محکم کردن سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها به دلیل وزش باد شدید، تردد نکردن و توقف نکردن در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمان های در حال ساخت به دلیل احتمال سقوط شاخه ها و مصالح ساختمانی برای جلوگیری از بروز خسارت احتمالی ناشی از وزش باد شدید توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: بارش پراکنده باران و برف نیز در ارتفاعات شمالی استان نیز در ۴۸ ساعت آینده دور از انتظار نیست.

مصطفوی با بیان اینکه از روز پنجشنبه کاهش ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگرادی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی هواشناسی استان برای روز جمعه و شنبه بارش باران، برف، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در غالب نقاط است.

وی تصریح کرد: لغزندگی، احتمال جاری شدن رواناب، کاهش دید و امکان اختلال در تردد در محورهای کوهستانی و نواحی شمالی استان و خسارات احتمالی ناشی از وزش باد، تگرگ و کاهش دما از روز پنجشنبه است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: اجتناب از کوهنوردی، احتیاط در تردد در محورهای شمالی و کوهستانی و مجهز بودن به تجهیزات زمستانی، بررسی استحکام سازه های سبک و تابلوهای تبلیغاتی، استحکام پوشش گلخانه ها وتنظیم دما و رطوبت در گلخانه ها و مرغداری ها، تمهیدات پیشگیرانه لازم و حفاظت از محصولات کشاورزی با توجه به وزش باد بسیار شدید وکاهش نسبی دما ، مدیریت منابع انرژی توصیه می‌شود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...