هزار و 350 مددجو از مراکز خدمات بهزیستی آستارا بهره‌مند شدند


هزار و 350 مددجو از مراکز خدمات بهزیستی آستارا بهره‌مند شدند

آستارا - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی آستارا با اعلام افتتاح سه مرکز مثبت زندگی با همکاری این اداره و مشارکت بخش خصوصی، از بهره‌مندی هزار و 350 مددجو از خدمات اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری این مراکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ صبح امروز دوشنبه از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری همزمان با سراسر کشور ٨١ مرکز خدمات بهزیستی "مثبت زندگی" در گیلان گشایش یافت و فریبرز خورشیدی رئیس اداره بهزیستی آستارا امروز در خصوص مراکز "مثبت زندگی" این شهرستان گفت: ۲ مرکز در شهر آستارا و یک مرکز در شهر لوندویل دایر شد و پرونده های هزار و ۳۵۰ مددجو به این مراکز سپرده شده است.

وی بیان کرد: برای راه اندازی هر یک از این مراکز با مشارکت بخش خصوصی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و ۲۱ نفر شامل مددکار، مدیر و مسئول فنی در این مراکز شاغل هستند.

وی افزود: ۲۲ خدمت بهزیستی از جمله ثبت درخواست فرزندخواندگی، پیگیری امور مددکاری خانوارهای تحت پوشش، نیازسنجی مددجویان، شناسایی داوطلبان و خیران، جلب مشارکت های مادی و غیرمادی و سنجش شنوایی و بینایی در این مراکز ارائه می شود.

خورشیدی گفت: فعالیت آنها از تردد غیرضروری معلولان به اداره بهزیستی خواهد کاست و مراکز مثبت زندگی مبتنی بر پایه شبکه الکترونیک هستند و در آنها برای هر خانوار مددجو، پرونده الکترونیکی تشکیل می شود.

رئیس اداره بهزیستی آستارا افزود: مهم ترین دستاورد مراکز مثبت زندگی ایجاد عدالت در خدمات، آگاهی و شناخت اقشار مختلف نسبت به هدف ها و برنامه های سازمان بهزیستی و رضایتمندی جامعه است.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا هم در این رابطه گفت: سازمان بهزیستی با اجرای ماموریت ‌های متنوع برای بهتر زیستن مردم، با اقشار مختلف جامعه ارتباط دارد و خدمات آن مختص نیازمندان و مددجویان نیست.

کامبیز لقمانی مقدم افزود: کارکنان بهزیستی باید از ظرفیت‌ های فرهنگی و اجتماعی آستارا در خدمات رسانی خود استفاده کنند و برای پیشگیری از آسیب‌ هایی نظیر طلاق و اعتیاد، آموزش جامعه هدف ضرورت دارد.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و ۷۰۰ خانوار این شهرستان از خدمات امور اجتماعی و توانبخشی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل