62 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سیستان و بلوچستان مجوز فعالیت گرفتند


62 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سیستان و بلوچستان مجوز فعالیت گرفتند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پراکندگی استان 62 آموزشگاه آزاد در نشست هیات نظارت استانی جواز تاسیس بکار را گرفته و از سال 1400 فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش ایرنا خداداد اولیایی روز دوشنبه در نشست هیات نظارت آموزشگاه‌های آزاد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۲۲۰ آموزشگاه آزاد ویژه فنی و حرفه‌ای در استان فعال بوده اظهارداشت: مجوزهای صادر شده در رشته‌های متنوع دامپروری، پرورش آبزیان،ماکیان و صنایع تبدیلی، صنایع دستی، تزیینی،سنتی بلوچ، مراقبت و زیبایی، امورمالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، برق، الکترونیک(تلفن همراه) معماری، ساختمان، قنادی و شیرینی‌پزی و آشپزی است.
علیرضا نصیری دبیر نظارت سیستان و بلوچستان نیز این نشست گفت: بعد از تغییر دستورالعمل درسال ۹۹ تعداد۶۲ مجوز در رشته‌های مهارتی مورد نیاز استان صادر شده و به‌صورت میانگین در هر آموزشگاه برای سه تا پنج نفر به‌طور مستقیم شغل ایجاد و این روند در سال ۱۴۰۰نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا با توجه به وجود بیشترین قشر جوان کشور در سیستان و بلوچستان و کمبود اشتغال پایدار در این استان توجه به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و استفاده از این آموزش‌ها در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه ای بسیار مهم و قابل توجه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج