جک دورسی اولین توییت را به عنوان NFT می‌فروشد؛ بالاترین پیشنهاد 2.5 میلیون دلار است


جک دورسی اولین توییت را به عنوان NFT می‌فروشد؛ بالاترین پیشنهاد 2.5 میلیون دلار است

گجت نیوز جک دورسی، مدیر شبکه اجتماعی توییتر، اولین توییت خود را به عنوان یک NFT یا توکن غیر قابل معاوضه به فروش گذاشته است و تاکنون بالاترین قیمت پیشنهادی 2.5 میلیون دلار بوده است. مجموعه ارزهای رمزنگاری شده اخیرا محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و هر کسی به خصوص افراد مشهور را می‌بینیم که در حال... نوشته جک دورسی اولین توییت را به عنوان NFT...

جک دورسی، مدیر شبکه اجتماعی توییتر، اولین توییت خود را به عنوان یک NFT یا توکن غیر قابل معاوضه به فروش گذاشته است و تاکنون بالاترین قیمت پیشنهادی ۲.۵ میلیون دلار بوده است.

مجموعه ارزهای رمزنگاری شده اخیرا محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و هر کسی به خصوص افراد مشهور را می‌بینیم که در حال ذخیره کردن آنها هستند. اکنون به نظر می‌رسد جک دورسی، مدیر و بنیان‌گذار شبکه اجتماعی توییتر نیز وارد این جریان شده و قصد دارد اولین توییت منتشر شده در توییتر را به عنوان یک توکن غیر قابل معاوضه یا NFT به فروش برساند. مدیرعامل توییتر در بعد از ظهر روز جمعه، پیوندی را در یک پلتفرم به نام Valuables به اشتراک گذاشت که در واقع اشتراک توییت او در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۰۶ برای پیشنهاد بالاترین قیمت بود.

توییت “Just Setting up my twttr” اولین توییت منتشر شده توسط جک دورسی در شبکه اجتماعی توییتر بود که در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۰۶ منتشر شد. جک دورسی اکنون این توییت را به عنوان یک NFT یا توکن غیر قابل معاوضه به فروش گذاشته است. تاکنون پیشنهادهای زیادی برای خرید آن شده و فعلا بالاترین پیشنهاد متعلق به سینا استوی – Sina Estavi، مدیرعامل Bridge Oracle با مبلغ ۲.۵ میلیون دلار است که این پیشنهاد در بعد از ظهر روز شنبه ارسال شد.

جک دورسی اولین توییت را به عنوان NFT می‌فروشد؛ بالاترین پیشنهاد 2.5 میلیون دلار استجک دورسی اولین توییت را به عنوان NFT می‌فروشد؛ بالاترین پیشنهاد 2.5 میلیون دلار است

مالکیت این دارایی‌ها در یک بلاکچین یا دفتر دیجیتال مشابه شبکه‌هایی که بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه را پشتیبانی می‌کنند، ثبت می‌شود. با این حال بر خلاف بیشتر ارزها، یک شخص نمی‌تواند یک NFT را با دلار یا دارایی‌های دیگر با یک ارز دیگر مبادله کند. هر NFT یک توکن غیر قابل معاوضه و منحصربه‌فرد است که نمی‌تواند کپی شود و از لحاظ طراحی نادر است.

همانطور که گفته شد و احتمالا شما هم می‌دانید، مجموعه ارزهای رمزنگاری شده اخیرا محبوبیت چشمگیری پیدا کرده‌اند و افراد مشهوری مانند ایلان ماسک وارد دنیای آنها شده‌اند. به عنوان مثال یک نسخه دیجیتالی از الگوهای رفتاری Nyan Cat از سال ۲۰۱۱ در یک حراجی آنلاین در ماه گذشته با قیمت حدود ۶۰۰ هزار دلار فروخته شد.

برخی از افرادی که NFT خریداری می‌کنند معتقدند که این امر می‌تواند به آنها کمک کند تا به لطف بلاکچین، مالکیت یک آیتم مجازی را ثابت کنند. جک دورسی همواره طرفدار ارزهای دیجیتال بوده و بارها علاقه خود به این موضوع را نشان داده است. به عنوان مثال وی هشتگ بیت کوین را در بیو توییتر خود درج کرده و به همین دلیل به نظر می‌رسد ورود او به دنیای توکن های غیر قابل معاوضه طبیعی است. شرکت پرداخت دیجیتال وی یعنی Square نیز در اواخر ماه فوریه تقریبا ۳۳۱۸ بیت کوین را خریداری کرد که در خرید اکتبر ۲۰۲۰ به ۴۷۰۹ بیت کوین گسترش یافت.

خرید اولین توییت به چه معناست؟

در صفحه FAQ وبسایت پلتفرم Valuables در مورد خرید اولین توییت به عنوان یک NFT نوشته «آنچه می‌خرید، گواهی رسمی توییت است. این گواهی منحصربه‌فرد است، چرا که خالق آن توییت مذکور را امضا و اعتبار آن را تایید کرده است.» در واقع توکن‌های غیر قابل معاوضه مانند امضاهای دیجیتالی هستند که مالکیت فرد بر تصاویر، ویدیوها و دیگر رسانه‌های آنلاین را تایید می‌کنند. سایت Valuables که سه ماه پیش راه‌اندازی شد، خرید توییت‌ها را با خریدن یک کارت بیسبال امضا شده مقایسه کرده است. آنها می‌گویند فقط یک نسخه امضا شده از یک توییت وجود دارد و اگر نویسنده آن با فروشش موافقت کند می‌توانید برای همیشه صاحب این توییت شوید. فردی که توییت مذکور را بخرد، یک گواهینامه دیجیتال شامل متادیتای توییت اصلی را دریافت می‌کند که با رمزنگاری امضا شده است و توییت خریداری شده همچنان در شبکه اجتماعی توییتر به نمایش درخواهد آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!