تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش


تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

سنندج - دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در سنندج برگزار و در این مراسم از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان» نیز رونمایی شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و ایثارگری‌های بزرگ است و مردمان این دیار در تاریخ پر افتخار اسلامی خویش همواره مرزداران رشیدی در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند.

در ایام مختلف سال و با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی در قالب برنامه‌های ملی و منطقه‌ای از ایثار و فداکاری مردمان این سرزمین تجلیل به عمل می‌آید.

امروز نیز در قالب دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت مراسمی در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد و در این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد حضور محدودی از مجاهدان انصار و مهاجر در منطقه کردی بودیم.

در این مراسم فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، معاون هماهنگی و رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) برای حاضران سخنرانی کردند و از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان» و ترجمه‌های کردی و عربی این کتاب نفیس رونمایی شد.

تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای کردستان و راوی و نویسنده کتاب عصرهای کریسکان نیز دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

دشمنان ملت ایران کهنه و پوسیده شده‌اند

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز مفتخریم که در جمع مردمان شریف و عزیز و کریم کردستان هستیم.

وی افزود: کردستان طبیعتی زیبا و دل انگیز دارد، با کوه‌های سرفراز و سربلندش یک نگین زیبا در حلقه انگشتری کشور بزرگ ایران است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: کردستان اقلیم زیبایی‌ها و سرزمین درخشش هاست ومردمان کردستان به طبیعت این سرزمین کاملاً شبیه هستند، رفیع با قامت‌های بر افراشته و قلبی سرشار از ایمان و روحی لطیف و مهربان و بانشاط همانند طبیعت آن و جاری در حیات ایران همانند رودخانه هایشان که مایه افتخار همه ایرانیان هستند.

سردار سلامی افزود: کردستانی‌ها مردمانی هستند که در تاریخ خویش و در چهار دهه اخیر اثبات کرده‌اند که مدافع ارزش‌های انقلاب هستند.

وی اظهار کرد: مردمان این سرزمین اثبات کرده‌اند که ریشه در حیات ابدی این سرزمین دارند و نقطه نقطه این سرزمین کهکشانی پر از ستاره‌های درخشان است، ستارگانی که همواره بر سپهر افتخارات کردستان می‌درخشند و هرگز غروب نمی‌کنند.

کردستان سرزمین مقاومت و بخش مهمی از هویت مقاومت ملت ایران است

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: داستان‌های دل انگیزی از ثبات قدم و پایمردی و شهامت مردمان این دیار نوشته شده است و کتاب عصرهای کریسکان جلوه‌ای از این مقاومت، جوانمردی و ایثار و گذشت است.

وی افزود: دست بوس مردمان این دیار هستیم چرا که جغرافیای مقاومت ما وسیع است و تاریخ مقاومت ما نیز این‌طوری است.

سردار سلامی اظهار داشت: ما چهار دهه یک مقاومت استثنایی و تکرار ناپذیر در تاریخ حیات بشر را طی کرده‌ایم و در این خصوص تاریخ قضاوت می‌کند.

وی افزود: یک ملت با حیات انقلابی خود ایستاده است و دشمنانی به بزرگی بزرگترین امپراتوری‌های های تاریخ آن را محاصره کرده‌اند تا اقتصادش فلج شود اما در مقابل این هجمه‌ها شاهد به نمایش در آمدن شکوه ایمان و اتحاد این ملت هستیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: همه اشرار عالم برای صدمه زدن به ملت ایران به هم پیوسته‌اند اما هیچ کرنشی در این سرزمین در مقابل دشمنان صورت نگرفته است.

سردار سلامی افزود: سختی‌ها تحمل شده است و ملت ایران از مسیر جهاد و شهادت عبور کرده است و تاریخ بعثت دوباره تکرار شده و اسلام دوباره طلوع کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این ملت با رهبرانی دوراندیش و شجاع و با افق‌های بلند نگاه ایستاده است و عناصر پایداری و مقاومت در این سرزمین ریشه دوانده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: وقتی ملت، اسلام و رهبری هویت جهاد و مقاومت را شکل می‌دهند هیچکس نمی‌تواند به این سرزمین خدشه‌ای وارد کند و آمریکا و دشمنان به زوال و افول نزدیک می‌شوند.

سردار سلامی افزود: ما اینجا از ادبیات جهاد و مقاومت سخن می‌گوئیم که در آن کلمات صاحب روح هستند چرا که ادبیات مقاومت ما از قلب ریشه گرفته و بر قلب می‌نشیند.

وی اعلام کرد: کردستان امروز یک سرزمین آرام، مطمئن و در حال رشد است و در اینجا اصوات، ادبیات، اشعار دل انگیز وجود دارد و نشان دهنده غنای فرهنگی مردمان این دیار است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: مردم کردستان دل انگیز سخن می‌گویند، شوق برانگیز رفتار می‌کنند و تحسین برانگیز می‌ایستند.

آمریکا و همه دشمنان شکسته شده‌اند و دشمنان ما کهنه و پوسیده شده‌اند و ملت ایران سرافراز است

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: ملت ما به قامت شکوه و عظمت شناخته می‌شود و صاحب معرفت است و ایمان به وعده‌های الهی و نصرت خداوند و هدف‌های بلند و آینده‌ای درخشان در بین آنان موج می‌زند.

سردار سلامی افزود: دشمنان خیال می‌کنند که ملت ایران اقتدار و اعتبار و شرافت خود را با مادیات جایگزین می‌کند و دشمن چون قدرت تشخیص ندارد در برآوردش اشتباه کرده است و چون اشتباه می‌کند هزینه می‌دهد و موفق نمی‌شود و شکست می‌خورد.

وی اظهار داشت: تحریم شده‌ایم به معنای واقعی و در قیاس جهانی اما هر گز سیما کشور تحریم شده را نداشته‌ایم و دشمنان را با ایستادگی خود فراری داده‌ایم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران برای همه جهان الگوست و تجسم زیبایی هاست چرا که با مقاومت مثال زدنی خویش توطئه‌های دشمنان را کنار زده‌اند.

سردار سلامی افزود: همه مردم حاکمیت را از آن خود می‌دانند و اینجا سرزمین عاطفه‌ها و احساس‌های عمیق است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام همه اقوام ایرانی را به هم پیوند داده است و ملت ایران، بزرگی را با ایثار و مقاومت خود در عمل ثابت کرده است.

وی در پایان سخنان خود از برگزارکنندگان این همایش فرهنگی تقدیر کرد و گفت: کردستان سرزمین مجاهدت‌های بزرگ است و برگزاری اینچنین برنامه‌های باید تداوم داشته باشد.

تقریظ ۵۵ کتاب حوزه ادبیات جهاد و مقاومت توسط رهبر معظم انقلاب

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

معاون هماهنگی و رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای نیز در این مراسم از افتخار ۵۵ کتاب به تقریظ مقام معظم رهبری در حوزه ادبیات جهاد و مقاومت خبر داد.

ایمان عطارزاده اظهار کرد: امروز افتخار داریم در دهمین مراسم ادبیات جهاد و مقاومت که با تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب عصرهای کریسکان همراه است در این محفل حضور داریم.

وی افزود: این کتاب روایت زندگی مردمی است که پای انقلاب ایستاده‌اند و در مقابل ضد انقلاب و رژیم صدام ایستادگی کرده‌اند و امروز به برکت مجاهدت‌های خاموش این مردم ما در سایر نقاط کشور در آرامش زندگی می‌کنیم.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای (مدظله العالی) اعلام کرد: تاکنون ۵۵ تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب‌های دفاع مقدس از سوی این معاونت رونمایی و منتشر شده است.

وی عنوان کرد: این پاسداشت دهمین پاسداشتی است که افتخار تقریظ مقام معظم رهبری را پیدا کرده است.

عطارزاده گفت: در این کتاب پایداری مردمان دیار مجاهدت‌های خاموش برای دفاع از انقلاب و حفظ آرمان‌های انقلاب بیان شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب روایتی از دلدادگی مردمانی است که در اوایل انقلاب در دو جبهه داخلی و خارجی به دفاع از کشور پرداختند و امروز گرامی داشت وفاداری آنان به جمهوری اسلامی ایران در تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب به بار نشست.

وی با اشاره به اینکه این دهمین برنامه‌ای است که توسط بنیاد حفظ آثار دفتر مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد، عنوان داشت: تا پیش از این ۹ پاسداشت و ۵۵ کتاب افتخار تقریظ مقام معظم رهبری را پیدا کرده است.

پاسداشت مجاهدت مردم منطقه کردی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: کردستان سرزمین مجاهدت و ایثار است و تقدیر از مجاهدان این منطقه همواره از تأکیدات رهبر معظم انقلاب بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در این مراسم اظهار کرد: بدون شک برگزاری اینچنین برنامه‌هایی قدردانی از مجاهدت‌های مردم منطقه کردی است.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ویژگی‌های منطقه کردی افزود: این لفظ از ابتکارات رهبر معظم انقلاب است و ایشان پنج مورد را برای این منطقه بیان کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص از حق بزرگ مردم منطقه کردی در پشتیبانی از نیروهای مجاهد انصار و مهاجر، همکاری با نیروهای انقلابی در خصوص حوادث اول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، ایمان راسخ آنان به اسلام، ارادت به اهل بیت (ع) و وفاداری آنان به ارزش‌های انقلاب اسلامی به عنوان ویژگی‌های مردم این منطقه یاد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تقدیم بیش از پنج هزار و ۴۰۰ شهید انصار و ۱۸ هزار شهید مهاجر سندی همیشگی بر جهاد و مقاومت در استان کردستان است و باید همیشه این مجاهدت‌ها پاس داشته شود.

دشمن شناسی و بصیرت تنها راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان است

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن شناسی و بصیرت انقلابی تنها راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان است و مردم کردستان این مهم را به صورت علنی به جهانیان نشان داده‌اند.

ماموستا فایق رستمی در این مراسم اظهار کرد: یادآوری ایام الله از تأکیدات پیامبر اسلام و بزرگان دینی است و بدون شک برپایی همچنین محافلی در این راستاست.

وی افزود: کردستانی‌ها بیش از ده هزار شهید، جانباز و آزاده را تقدیم انقلاب کرده‌اند و این مهم سندی همیشگی در وفاداری آنان به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

ماموستا رستمی افزود: دشمن شناسی و بصیرت انقلابی تنها راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان است و باید همه ما با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در این مسیر گام برداریم.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: ما این انقلاب را مدیون مادران و پدران صبوری هستیم که فرزندان خود را زیر قرآن رد کردند تا مردمان این سرزمین برای همیشه در آرامش و آسایش بمانند.

وی افزود: هشت سال دفاع و استقامت، شجاعت، فداکاری و دفاع از کرامت وطن در برابر همه قدرت‌های بیگانه یک اعجاز بود.

ماموستا رستمی اظهار داشت: در زمانی که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب نو پا بود مردم با ایمان راسخ و انسجام در برابر توطئه‌ها و هجمه ایستادند و فرهنگ ایثار و مقاومت را در کشور نهادینه کردند.

وی در پایان سخنان خود افزود: به برکت انقلاب اسلامی و خون هزاران شهید گلگون کفن شاهد امنیتی پایدار در کشورمان هستیم و باید با انسجام و همدلی از این نعمت بزرگ الهی حفاظت کنیم.

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

در ادامه این مراسم تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان» با حضور مسئولان ارشد استانی و کشوری رونمایی شد.

رهبر انقلاب در تقریظ «عصرهای کریسکان» نوشتند: با اینکه نیروهای مبارز کُردِ طرف‌دار جمهوری اسلامی را از نزدیک دیده و شناخته‌ام، آنچه از فداکاری‌های آنان در این کتاب آمده برایم کاملاً جدید بود.

در مراسم دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که با حضور جمع محدودی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و فعالان حوزه ادبیات و هنر دفاع مقدس در شهر سنندج برگزار شد، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «عصرهای کریسکان» نیزمنتشر شد.

کتاب «عصرهای کریسکان»، خاطرات آقای امیر سعیدزاده (سعید سردشتی) از فعالیت‌های دوران پیش از انقلاب و مجاهدت‌های دفاع مقدس تا رنج‌های اسارت در زندان‌های کومله و دموکرات است که به قلم کیانوش گلزار راغب تدوین و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش


متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

بسیار جذّاب تهیّه شده است؛ هم خود سرگذشت این جوان آزاده‌ی کُرد جذّاب است و هم نوع نگارش صریح و کوتاه و بی حاشیه‌ی کتاب. با اینکه نیروهای مبارز کُردِ طرف‌دار جمهوری اسلامی را از نزدیک دیده و شناخته‌ام، آنچه از فداکاری‌های آنان در این کتاب آمده، برایم کاملاً جدید و اعجاب‌آور است. نقش مادر و همسر هم حقّاً برجسته است. دلاوری و شجاعتِ راوی و خانواده‌اش ممتاز است و نیز برخی عناصر دیگر کُردی که از آنان نام برده شده است. در کنار این درخشندگی‌ها، رفتار قساوت‌آمیز و شریرانه‌ی کسان دیگری که به دروغ از زبان مردم شریف کُرد سخن می‌گفتند نیز به خوبی تشریح شده است. کتاب جامعی است؛ تاریخ، شرح حال، شناخت قوم کُرد، شناخت حوادث تلخ و شیرین منطقه‌ی کردی در اوایل انقلاب...
در آذر ۹۹ مطالعه شد.

ترجمه کردی و عربی عصر کریسکان در سنندج رونمایی شد

در این مراسم علاوه بر انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان»، از ترجمه کردی و عربی این کتاب هم رونمایی شد.

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

در این مراسم همچنین سه جلد قرآن کریم مزین به امضای رهبر معظم انقلاب به امیر سعیدزاده و همسرش سعدا حمزه‌ای راوی کتاب «عصرهای کریسکان» و کیانوش گلزار راغب نویسنده آن هدیه شد.

همچنین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هدیه رهبر معظم انقلاب به خانواده شهیدان قادرخانزاده را تقدیم کرد.

دارا قادر خانزاده شش برادر خود را در سال‌های ۱۳۶۰ و ۱۳۶۳ تقدیم آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و به نمایندگی از خانواده قادرخانزاده این هدیه را که یک جلد قرآن کریم مزین به امضای رهبر معظم انقلاب بود را دریافت کرد.

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

کریسکان کجاست؟

کریسکان منطقه‌ای در کوه سنجاق در کردستان عراق است که مقر اصلی حزب دموکرات ایران بوده است. سعیدزاده دوران اسارت ۴ ساله خود را، در منطقه کریسکان بوده است. به دلیل اینکه بیشتر اتفاقات در آن منطقه رخ داده، این نام را برای کتاب انتخاب کرده است.

در این اثر در کنار روایت جذاب از زندگی امیر سعیدزاده، تصویر کامل و جامعی در خصوص وضعیت شهرهای کردنشین به ویژه سردشت و بانه در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران ارائه می‌شود و به همین دلیل مخاطب در جریان وضعیت آن روزهای مناطق کردی قرار می‌گیرد.

تقریظ کتاب عصرهای کریسکان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث شد تا اولین کتاب مربوط به ایثار و رشادت مردم مناطق کردی مورد عنایت معظم‌له قرار گیرد و به همین دلیل این اتفاق یک رویداد منحصر به فرد در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.


خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و ایثارگری‌های بزرگ است و مردمان این دیار در تاریخ پر افتخار اسلامی خویش همواره مرزداران رشیدی در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند.

در ایام مختلف سال و با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی در قالب برنامه‌های ملی و منطقه‌ای از ایثار و فداکاری مردمان این سرزمین تجلیل به عمل می‌آید.

امروز نیز در قالب دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت مراسمی در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد و در این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد حضور محدودی از مجاهدان انصار و مهاجر در منطقه کردی بودیم.

در این مراسم فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، معاون هماهنگی و رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) برای حاضران سخنرانی کردند و از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان» و ترجمه‌های کردی و عربی این کتاب نفیس رونمایی شد.

تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای کردستان و راوی و نویسنده کتاب عصرهای کریسکان نیز دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

دشمنان ملت ایران کهنه و پوسیده شده‌اند

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز مفتخریم که در جمع مردمان شریف و عزیز و کریم کردستان هستیم.

وی افزود: کردستان طبیعتی زیبا و دل انگیز دارد، با کوه‌های سرفراز و سربلندش یک نگین زیبا در حلقه انگشتری کشور بزرگ ایران است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: کردستان اقلیم زیبایی‌ها و سرزمین درخشش هاست ومردمان کردستان به طبیعت این سرزمین کاملاً شبیه هستند، رفیع با قامت‌های بر افراشته و قلبی سرشار از ایمان و روحی لطیف و مهربان و بانشاط همانند طبیعت آن و جاری در حیات ایران همانند رودخانه هایشان که مایه افتخار همه ایرانیان هستند.

سردار سلامی افزود: کردستانی‌ها مردمانی هستند که در تاریخ خویش و در چهار دهه اخیر اثبات کرده‌اند که مدافع ارزش‌های انقلاب هستند.

وی اظهار کرد: مردمان این سرزمین اثبات کرده‌اند که ریشه در حیات ابدی این سرزمین دارند و نقطه نقطه این سرزمین کهکشانی پر از ستاره‌های درخشان است، ستارگانی که همواره بر سپهر افتخارات کردستان می‌درخشند و هرگز غروب نمی‌کنند.

کردستان سرزمین مقاومت و بخش مهمی از هویت مقاومت ملت ایران است

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: داستان‌های دل انگیزی از ثبات قدم و پایمردی و شهامت مردمان این دیار نوشته شده است و کتاب عصرهای کریسکان جلوه‌ای از این مقاومت، جوانمردی و ایثار و گذشت است.

وی افزود: دست بوس مردمان این دیار هستیم چرا که جغرافیای مقاومت ما وسیع است و تاریخ مقاومت ما نیز این‌طوری است.

سردار سلامی اظهار داشت: ما چهار دهه یک مقاومت استثنایی و تکرار ناپذیر در تاریخ حیات بشر را طی کرده‌ایم و در این خصوص تاریخ قضاوت می‌کند.

وی افزود: یک ملت با حیات انقلابی خود ایستاده است و دشمنانی به بزرگی بزرگترین امپراتوری‌های های تاریخ آن را محاصره کرده‌اند تا اقتصادش فلج شود اما در مقابل این هجمه‌ها شاهد به نمایش در آمدن شکوه ایمان و اتحاد این ملت هستیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: همه اشرار عالم برای صدمه زدن به ملت ایران به هم پیوسته‌اند اما هیچ کرنشی در این سرزمین در مقابل دشمنان صورت نگرفته است.

سردار سلامی افزود: سختی‌ها تحمل شده است و ملت ایران از مسیر جهاد و شهادت عبور کرده است و تاریخ بعثت دوباره تکرار شده و اسلام دوباره طلوع کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این ملت با رهبرانی دوراندیش و شجاع و با افق‌های بلند نگاه ایستاده است و عناصر پایداری و مقاومت در این سرزمین ریشه دوانده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: وقتی ملت، اسلام و رهبری هویت جهاد و مقاومت را شکل می‌دهند هیچکس نمی‌تواند به این سرزمین خدشه‌ای وارد کند و آمریکا و دشمنان به زوال و افول نزدیک می‌شوند.

سردار سلامی افزود: ما اینجا از ادبیات جهاد و مقاومت سخن می‌گوئیم که در آن کلمات صاحب روح هستند چرا که ادبیات مقاومت ما از قلب ریشه گرفته و بر قلب می‌نشیند.

وی اعلام کرد: کردستان امروز یک سرزمین آرام، مطمئن و در حال رشد است و در اینجا اصوات، ادبیات، اشعار دل انگیز وجود دارد و نشان دهنده غنای فرهنگی مردمان این دیار است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: مردم کردستان دل انگیز سخن می‌گویند، شوق برانگیز رفتار می‌کنند و تحسین برانگیز می‌ایستند.

آمریکا و همه دشمنان شکسته شده‌اند و دشمنان ما کهنه و پوسیده شده‌اند و ملت ایران سرافراز است

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: ملت ما به قامت شکوه و عظمت شناخته می‌شود و صاحب معرفت است و ایمان به وعده‌های الهی و نصرت خداوند و هدف‌های بلند و آینده‌ای درخشان در بین آنان موج می‌زند.

سردار سلامی افزود: دشمنان خیال می‌کنند که ملت ایران اقتدار و اعتبار و شرافت خود را با مادیات جایگزین می‌کند و دشمن چون قدرت تشخیص ندارد در برآوردش اشتباه کرده است و چون اشتباه می‌کند هزینه می‌دهد و موفق نمی‌شود و شکست می‌خورد.

وی اظهار داشت: تحریم شده‌ایم به معنای واقعی و در قیاس جهانی اما هر گز سیما کشور تحریم شده را نداشته‌ایم و دشمنان را با ایستادگی خود فراری داده‌ایم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران برای همه جهان الگوست و تجسم زیبایی هاست چرا که با مقاومت مثال زدنی خویش توطئه‌های دشمنان را کنار زده‌اند.

سردار سلامی افزود: همه مردم حاکمیت را از آن خود می‌دانند و اینجا سرزمین عاطفه‌ها و احساس‌های عمیق است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام همه اقوام ایرانی را به هم پیوند داده است و ملت ایران، بزرگی را با ایثار و مقاومت خود در عمل ثابت کرده است.

وی در پایان سخنان خود از برگزارکنندگان این همایش فرهنگی تقدیر کرد و گفت: کردستان سرزمین مجاهدت‌های بزرگ است و برگزاری اینچنین برنامه‌های باید تداوم داشته باشد.

تقریظ ۵۵ کتاب حوزه ادبیات جهاد و مقاومت توسط رهبر معظم انقلاب

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

معاون هماهنگی و رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای نیز در این مراسم از افتخار ۵۵ کتاب به تقریظ مقام معظم رهبری در حوزه ادبیات جهاد و مقاومت خبر داد.

ایمان عطارزاده اظهار کرد: امروز افتخار داریم در دهمین مراسم ادبیات جهاد و مقاومت که با تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب عصرهای کریسکان همراه است در این محفل حضور داریم.

وی افزود: این کتاب روایت زندگی مردمی است که پای انقلاب ایستاده‌اند و در مقابل ضد انقلاب و رژیم صدام ایستادگی کرده‌اند و امروز به برکت مجاهدت‌های خاموش این مردم ما در سایر نقاط کشور در آرامش زندگی می‌کنیم.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای (مدظله العالی) اعلام کرد: تاکنون ۵۵ تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب‌های دفاع مقدس از سوی این معاونت رونمایی و منتشر شده است.

وی عنوان کرد: این پاسداشت دهمین پاسداشتی است که افتخار تقریظ مقام معظم رهبری را پیدا کرده است.

عطارزاده گفت: در این کتاب پایداری مردمان دیار مجاهدت‌های خاموش برای دفاع از انقلاب و حفظ آرمان‌های انقلاب بیان شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب روایتی از دلدادگی مردمانی است که در اوایل انقلاب در دو جبهه داخلی و خارجی به دفاع از کشور پرداختند و امروز گرامی داشت وفاداری آنان به جمهوری اسلامی ایران در تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب به بار نشست.

وی با اشاره به اینکه این دهمین برنامه‌ای است که توسط بنیاد حفظ آثار دفتر مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد، عنوان داشت: تا پیش از این ۹ پاسداشت و ۵۵ کتاب افتخار تقریظ مقام معظم رهبری را پیدا کرده است.

پاسداشت مجاهدت مردم منطقه کردی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: کردستان سرزمین مجاهدت و ایثار است و تقدیر از مجاهدان این منطقه همواره از تأکیدات رهبر معظم انقلاب بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در این مراسم اظهار کرد: بدون شک برگزاری اینچنین برنامه‌هایی قدردانی از مجاهدت‌های مردم منطقه کردی است.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ویژگی‌های منطقه کردی افزود: این لفظ از ابتکارات رهبر معظم انقلاب است و ایشان پنج مورد را برای این منطقه بیان کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص از حق بزرگ مردم منطقه کردی در پشتیبانی از نیروهای مجاهد انصار و مهاجر، همکاری با نیروهای انقلابی در خصوص حوادث اول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، ایمان راسخ آنان به اسلام، ارادت به اهل بیت (ع) و وفاداری آنان به ارزش‌های انقلاب اسلامی به عنوان ویژگی‌های مردم این منطقه یاد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تقدیم بیش از پنج هزار و ۴۰۰ شهید انصار و ۱۸ هزار شهید مهاجر سندی همیشگی بر جهاد و مقاومت در استان کردستان است و باید همیشه این مجاهدت‌ها پاس داشته شود.

دشمن شناسی و بصیرت تنها راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان است

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن شناسی و بصیرت انقلابی تنها راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان است و مردم کردستان این مهم را به صورت علنی به جهانیان نشان داده‌اند.

ماموستا فایق رستمی در این مراسم اظهار کرد: یادآوری ایام الله از تأکیدات پیامبر اسلام و بزرگان دینی است و بدون شک برپایی همچنین محافلی در این راستاست.

وی افزود: کردستانی‌ها بیش از ده هزار شهید، جانباز و آزاده را تقدیم انقلاب کرده‌اند و این مهم سندی همیشگی در وفاداری آنان به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

ماموستا رستمی افزود: دشمن شناسی و بصیرت انقلابی تنها راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان است و باید همه ما با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در این مسیر گام برداریم.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: ما این انقلاب را مدیون مادران و پدران صبوری هستیم که فرزندان خود را زیر قرآن رد کردند تا مردمان این سرزمین برای همیشه در آرامش و آسایش بمانند.

وی افزود: هشت سال دفاع و استقامت، شجاعت، فداکاری و دفاع از کرامت وطن در برابر همه قدرت‌های بیگانه یک اعجاز بود.

ماموستا رستمی اظهار داشت: در زمانی که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب نو پا بود مردم با ایمان راسخ و انسجام در برابر توطئه‌ها و هجمه ایستادند و فرهنگ ایثار و مقاومت را در کشور نهادینه کردند.

وی در پایان سخنان خود افزود: به برکت انقلاب اسلامی و خون هزاران شهید گلگون کفن شاهد امنیتی پایدار در کشورمان هستیم و باید با انسجام و همدلی از این نعمت بزرگ الهی حفاظت کنیم.

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

در ادامه این مراسم تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان» با حضور مسئولان ارشد استانی و کشوری رونمایی شد.

رهبر انقلاب در تقریظ «عصرهای کریسکان» نوشتند: با اینکه نیروهای مبارز کُردِ طرف‌دار جمهوری اسلامی را از نزدیک دیده و شناخته‌ام، آنچه از فداکاری‌های آنان در این کتاب آمده برایم کاملاً جدید بود.

در مراسم دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که با حضور جمع محدودی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و فعالان حوزه ادبیات و هنر دفاع مقدس در شهر سنندج برگزار شد، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «عصرهای کریسکان» نیزمنتشر شد.

کتاب «عصرهای کریسکان»، خاطرات آقای امیر سعیدزاده (سعید سردشتی) از فعالیت‌های دوران پیش از انقلاب و مجاهدت‌های دفاع مقدس تا رنج‌های اسارت در زندان‌های کومله و دموکرات است که به قلم کیانوش گلزار راغب تدوین و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش


متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

بسیار جذّاب تهیّه شده است؛ هم خود سرگذشت این جوان آزاده‌ی کُرد جذّاب است و هم نوع نگارش صریح و کوتاه و بی حاشیه‌ی کتاب. با اینکه نیروهای مبارز کُردِ طرف‌دار جمهوری اسلامی را از نزدیک دیده و شناخته‌ام، آنچه از فداکاری‌های آنان در این کتاب آمده، برایم کاملاً جدید و اعجاب‌آور است. نقش مادر و همسر هم حقّاً برجسته است. دلاوری و شجاعتِ راوی و خانواده‌اش ممتاز است و نیز برخی عناصر دیگر کُردی که از آنان نام برده شده است. در کنار این درخشندگی‌ها، رفتار قساوت‌آمیز و شریرانه‌ی کسان دیگری که به دروغ از زبان مردم شریف کُرد سخن می‌گفتند نیز به خوبی تشریح شده است. کتاب جامعی است؛ تاریخ، شرح حال، شناخت قوم کُرد، شناخت حوادث تلخ و شیرین منطقه‌ی کردی در اوایل انقلاب...
در آذر ۹۹ مطالعه شد.

ترجمه کردی و عربی عصر کریسکان در سنندج رونمایی شد

در این مراسم علاوه بر انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان»، از ترجمه کردی و عربی این کتاب هم رونمایی شد.

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

در این مراسم همچنین سه جلد قرآن کریم مزین به امضای رهبر معظم انقلاب به امیر سعیدزاده و همسرش سعدا حمزه‌ای راوی کتاب «عصرهای کریسکان» و کیانوش گلزار راغب نویسنده آن هدیه شد.

همچنین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هدیه رهبر معظم انقلاب به خانواده شهیدان قادرخانزاده را تقدیم کرد.

دارا قادر خانزاده شش برادر خود را در سال‌های ۱۳۶۰ و ۱۳۶۳ تقدیم آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و به نمایندگی از خانواده قادرخانزاده این هدیه را که یک جلد قرآن کریم مزین به امضای رهبر معظم انقلاب بود را دریافت کرد.

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

تبلور ادبیات مقاومت در کردستان/ نگاهی به سرزمین مجاهدت های خاموش

کریسکان کجاست؟

کریسکان منطقه‌ای در کوه سنجاق در کردستان عراق است که مقر اصلی حزب دموکرات ایران بوده است. سعیدزاده دوران اسارت ۴ ساله خود را، در منطقه کریسکان بوده است. به دلیل اینکه بیشتر اتفاقات در آن منطقه رخ داده، این نام را برای کتاب انتخاب کرده است.

در این اثر در کنار روایت جذاب از زندگی امیر سعیدزاده، تصویر کامل و جامعی در خصوص وضعیت شهرهای کردنشین به ویژه سردشت و بانه در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران ارائه می‌شود و به همین دلیل مخاطب در جریان وضعیت آن روزهای مناطق کردی قرار می‌گیرد.

تقریظ کتاب عصرهای کریسکان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث شد تا اولین کتاب مربوط به ایثار و رشادت مردم مناطق کردی مورد عنایت معظم‌له قرار گیرد و به همین دلیل این اتفاق یک رویداد منحصر به فرد در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

کد خبر 5165013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان