انجام بیشترین تعداد «هات‌تپ» ایران در سال 99


انجام بیشترین تعداد «هات‌تپ» ایران در سال 99

مدیر منطقه 5 شرکت انتقال گاز ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون 22 انشعاب گرم ازسوی گروه هات‌تپ این منطقه و در هفت استان جنوبی کشور انجام شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، پیمان خضرایی اظهار کرد: این عملیات‌ها همسو با تحقق برنامه پنجم توسعه دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر افزایش سهم سوخت پاک (گاز طبیعی) در سبد انرژی کشور انجام شده که بیشترین تعداد انشعاب‌گیری گرم (هات‌تپ) در کشور است.

وی افزود: همچنین به‌منظور آماده‌سازی و به روز بودن دستگاه‌های هات‌تپ برای اجرای به‌موقع در استان‌های جنوبی کشور، برنامه تعمیرات اساسی دستگاه‌های منطقه در دستور کار قرار گرفت.

مدیر منطقه ۵ شرکت انتقال گاز تصریح کرد: گروه هات‌تپ این منطقه به عنوان گروه هات‌تپ گستره جنوب کشور در چند سال اخیر با وجود کاستی‌ها و مشکلات، همواره بیشترین آمار فعالیت انشعاب‌گیری میان چهار گستره هات‌تپ شرکت انتقال گاز بوده و حوزه فعالیت آن در هفت استان جنوبی کشور شامل استان‌های فارس، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری است.

خضرایی ادامه داد: با توجه به آمار بالای عملیات هات‌تپ در منطقه ۵ و به منظور انجام هات‌تپ‌های سالانه طبق برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده، نیاز به انجام تعمیرات دوره‌ای دستگاه ۲۴۰۰ احساس می‌شد که این مهم با بررسی مشخصات فنی دستگاه و برنامه‌ریزی دقیق به طور فشرده انجام شد.

به گفته وی، اجرای سه عملیات مهم در سایزهای۳۰ ، ۳۶ اینچ روی خط ششم سراسری در منطقه خوزستان (امیدیه، ماهشهر و بید بلند) برای اتصال نهایی پروژه‌های مهندسی و توسعه گاز و پالایشگاه گازی بید بلند۲ از مهمترین اقدام‌های سال ۹۹ بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ