اولین زنی که به فضا رفت که بود؟


اولین زنی که به فضا رفت که بود؟

در این مطلب به معرفی اولین زنی پرداخته شده است که موفق شد در نخستین پروازهای فضایی، به دنیای شگفت انگیز فضا قدم بگذارد.


در این مطلب به معرفی اولین زنی پرداخته شده است که موفق شد در نخستین پروازهای فضایی، به دنیای شگفت انگیز فرازمینی قدم بگذارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سابقه حضور انسان‌ها در فضا به سال ۱۹۶۱ برمی‌گردد و اولین زنان نیز در سال ۱۹۶۳ گام در فضا نهادند. از آن زمان تاکنون زنان به ثبت رکورد‌هایی برای پیاده روی فضایی و پرواز‌های طولانی مدت در ایستگاه فضایی بین‌المللی پرداخته‌اند، هدف ناسا این است که تا سال ۲۰۲۴ در برنامه آرتمیس که خواهر دوقلوی آپولو نامگذاری شده است، اولین زن را روی ماه بفرستد.

اولین زن در فضا: والنتینا ترشکووا

والنتینا ترشکوا، اولین زنی است که به فضا رفت و به این ترتیب راه را برای زنان دیگر باز کرد. ترشکوا کیهان نورد روسی، از بین بیش از ۴۰۰ متقاضی برای ماموریت وستوک ۶ در ۱۶ ژوئن ۱۹۶۳ انتخاب شد. او در آن زمان ۲۶ سال داشت. این اتفاق پس از پرواز یوری گاگارین در تاریخ ۱۲ آوریل ۱۹۶۱ به فضا به عنوان اولین فضانورد مرد رخ داد.

ترشکووا در روستای Maslennikovo در شمال شرقی مسکو متولد شد. او خلبان نبود، اما ۱۲۶ تجربه چتربازی گسترده داشت. ترشکوا یکی از چهار زنی بود که ۱۸ ماه برای وستوک ۶ آموزش دیده بود و در نهایت به عنوان خلبان پرواز انتخاب شد. این ماموریت دو روز بعد از وستوک ۵ با هدایت والری بیکوفسکی فضانورد آغاز شد.

ترشکووا در طول ماموریت خود ۷۰ ساعت را در فضا گذراند و ۴۸ بار دور زمین چرخید. او اگرچه نمادی از اکتشافات فضایی روسیه بود، اما دیگر هیچگاه به فضا سفر نکرد و باقی عمر خود را به عنوان یک خلبان و مربی آزمایشی گذراند.

بیشتر بخوانید

محدودیتی برای اعزام فضانوردان زن به فضا وجود ندارد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !