شکل گیری استارت آپ‌ها یک اتفاق جریان ساز است


شکل گیری استارت آپ‌ها یک اتفاق جریان ساز است

سرکار گفت: ایجاد استارت‌های دانشجویی یک اتفاق جریان ساز و الگوی مناسب در کشور محسوب می‌شود.


سرکار گفت: ایجاد استارت‌های دانشجویی یک اتفاق جریان ساز و الگوی مناسب در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از محصولات ۱۸ استارت‌آپ در نمایشگاه نانو استارت‌آپ گفت: ویژگی مهم این استارت آپ ها، ورود تیم دانشجویی و سامان گرفتن دانشجو‌ها در دانشگاه‌ها است. معمولا دانشجو‌های ما درگیر آموزش‌های تئوری می‌شوند و وقتی هم فارغ التحصیل می‌شوند آدم‌ها دانایی هستند و در علم خودشون ظرفیت بالایی دارند، اما از نظر توانایی عملی بسیار ضعیف هستند.

او گفت: تشکیل استارت آپ‌ها و شکل گیری اکوسیستم فناوری که در سطح دانشجویی و با مشارکت جوانان انجام می‌شود توانایی عملی دانشجویان را افزایش می‌دهد.

او گفت: در مرحله اول دانشجویان کارتیمی و گروهی را یاد می‌گیرند و سپس درگیر توسعه فناوری می‌شوند و همین باعث افزایش توانایی‌ها می‌شود. در مراحل بعدی این دانشجویان درگیر کار‌های تجاری سازی و رقابت با رقبا می‌شوند که یکی از مزایای آن رشد ذهنی دانشجویان است.

او ادامه داد: استارت آپ نوپای دانشجویی با توسعه یافتن سپس وارد مرحل فعالیت بر اساس نیاز جامعه و بازار می‌شود. مجموع این فرآیند‌ها که آموزش تئوری هم ندارد در نهایت باعث رشد و افزایش عملی فارغ التحصیلان می‌شود که علاوه بر کمک به خود برای کشور نیز خدمات ویژه‌ای را انجام داده اند.

سرکار ادامه داد: این برنامه یک الگوی هدفمند است که شکل گرفته و باعث جریان سازی می‌شود. امیدوارم در ۵ سال آینده هزاران تیم توسعه فناوری به وجود آید و این گونه شاهد فضای شاد و منعطف در دانشگاه‌ها خواهیم بود.

بیشتربخوانید

صادرات محصولات نانو ایران به بیش از ۴۵ کشور دنیا

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس