دبیرکل حزب همت: رییس جمهور نظامی برای ایران بهتر است


دبیرکل حزب همت: رییس جمهور نظامی برای ایران بهتر است

تهران- ایرنا- دبیر کل حزب همدلی مردم تحول خواه (همت)، رییس جمهور نظامی را برای ایران مفید دانست و گفت: در هشتاد سال گذشته به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم تمام نخست وزیران و رییس جمهورانی که صبغه نظامی داشتند کشورشان را متحول کردند و مردم ما هم حق دارند از ظرفیت‌های خوب فرزندان نظامی خود استفاده کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «سید احمد نبوی» در نشست خبری ستاد انتخابات حزب همدلی مردم تحولخواه افزود: برای برون رفت از وضعیت فعلی کشور معتقدیم رییس جمهوری آینده باید یک شخصیت مستقل، مقتدر خارج از جناح‌های سیاسی، حاکمیتی و بدون صبغه آلودگی‌های مرسوم باشد.

دبیرکل حزب همدلی مردم تحول خواه بدون آنکه از فردی خاص به عنوان نامزد این حزب نوظهور برای انتخابات ریاست جمهوری نام ببرد، تصریح کرد: نامزد ما مدیر و مدبر و معتقد، پاکدست، وطن پرست و شجاع است. نظم‌گرا، عملگرا، فداکار و برنامه دار است و زمانی که پرچم اداره کشور را مردم بدست او می‌دهند، فقط هدف را می‌بیند و بدون وقفه و دلهره و ترس برای پیروزی به سوی هدف پیش می‌رود و تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند که نمونه بارز آن سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

نبوی افزود: در هشتاد سال گذشته به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم تمام نخست وزیران و رییس جمهورانی که صبغه نظامی داشتند و با رای مردم انتخاب شدند، کشورشان را متحول کردند و نمونه بارز آن برخی روسای جمهوری و نخست وزیران کشورهای توسعه یافته امروزی از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس و کره جنوبی است که مردم در انتخابات به یک فرد نظامی رای دادند و این شخصیت‌های مقتدر کشورشان را از بحران اقتصادی و اجتماعی نجات دادند.

وی خاطرنشان کرد : البته انتخاب یک رییس جمهوری نظامی از طریق صندوق رای نه کودتا محسوب می‌شود و نه با سخن امام خمینی (ره) مغایرت دارد چرا که این مهم از طریق انتخابات و با رای مردم است و مردم حق دارند ازظرفیت‌های خوب فرزندان نظامی خود که مرد میدان بحران‌ها بودند و هستند برای اداره کشور و برون رفت از وضعیت کنونی با انتخابات و رای مستقیم خود بهره‌مند شوند زیرا کشورگردانی، اقتدار و فداکاری می‌خواهد.

دبیر کل حزب همت با اشاره به درآمد۲ هزار میلیارد دلاری کشور در ۲۸ سال گذشته افزود: دراین مدت ما در کشور رشد داشته ایم ولی توسعه نداشتیم که اگر توسعه بر مبنای اقتصاد درون زا داشتیم امروز اثری از بیکاری در کشور نبود.

نبوی گفتمان حزب متبوع خود را، برپایه سه اصل رهبری، مردم و اخلاق دانست و افزود: تحول گرایی و حذف تک تک اختلاس گران، رانت خواران و دزدان بیت المال، درهر پست و مقامی، شاخصه این حزب است و یقینا این افراد که امتحان خود را پس داده اند و از نگاه آحاد ملت منفور و مردودند، جایگاهی در انتخابات آینده و میان مردم بویژه طرفداران این حزب ندارند.

این فعال سیاسی با تاکید براینکه اصلاح طلبان و اصول گرایان در سه دهه گذشته رییس جمهوری مقتدر، فداکار، برنامه دار، هوشمند و فراگیر نداشتند، افزود: به زودی جبهه تحول گرایان متشکل از احزاب همسو و مستقل در کشور موجودیت خود را برای انتخابات بعدی رییس جمهوری اعلام خواهند کرد.

حزب همدلی مردم تحول خواه سال گذشته از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور به عنوان یک حزب سراسری مجوز فعالیت دریافت کرد و از نظر گفتمانی، خود را حزبی «تحول خواه» معرفی می کند که وابستگی به دو جناح شناخته شده کشور یعنی اصلاح طلب و اصولگرا ندارد.

این حزب در تبیین گفتمان خود گفته است:«گفتمان های حزب همت، نه بر وفق مراد اصلاح طلبان بوده و نه در مسیر اصولگرایان، بلکه مبتنی بر خواسته های مردم تنظیم شده است. »

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت