از آغاز رسمی فرآیند برگزاری انتخابات تا شرایط ثبت نام


از آغاز رسمی فرآیند برگزاری انتخابات تا شرایط ثبت نام

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: با دستور مقام عالی وزارت کشور، فرآیند برگزاری انتخابات از امروز جنبه رسمی می‌گیرد.

ناصر خوش خبر، امروز دوشنبه ۱۸ اسفند در نشست خبری انتخابات استان اظهار کرد: از فردا هیئت‌های اجرایی در استان با آمادگی فرمانداران و بخشداران شکل می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به زمان شروع فرآیند ثبت نام از داوطلبان اشاره کرد و گفت: از بیستم اسفند ماه ثبت نام از داوطلبین شوراهای اسلامی شهر آغاز شده و به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت.

خوش خبر ادامه داد: ثبت نام از داوطلبین شورای اسلامی روستا از تاریخ ۱۶ فروردین در استان و ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه در ستاد انتخابات کشور صورت خواهد گرفت.

وی به شیوه‌های ثبت نام داوطلبان اشاره کرد و گفت: ثبت نام داوطلبین با استفاده از روش‌های اپلیکیشن موبایلی، استفاده از کامپیوتر، دفاتر پیشخوان و مراجعه حضوری صورت می‌پذیرد که در سه روش اول داوطلب پس از ثبت نام، باید کد رهگیری را تحویل فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها دهد.

وی درخصوص مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام نیز گفت: اصل و کپی شناسنامه، مدرک تحصیلی، کارت ملی، گواهی سوء پیشینه و عکس، از مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی از فرمانداران و بخشداران به عنوان خط مستقیم مسئولیت انتخابات نام برد و تصریح کرد: در فرآیند ۱۰۳ روزه منتهی به انتخابات، فرمانداران و بخشداران در خط مستقیم مسئولیت برگزاری انتخابات قرار دارند.

خوش خبر، مردم استان را مردمی ولایت محور دانست و گفت: مردم خراسان جنوبی شرکت در انتخابات را فرصتی در جهت تعیین سرنوشتشان می‌دانند و آن‌را تکلیف خود دانسته و به شرکت گسترده در آن باور قلبی دارند به همین دلیل است که میزان مشارکت مردم در اتخابات های برگزار شده همواره در بالاترین سطح کشور قرار داشته است.

وی بیان کرد: در انتخابات قبل، از حیث مشارکت مردمی، استان خراسان جنوبی حائز رتبه دوم در سطح کشور شد.

وی به اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ اشاره و اظهار کرد: قرار گرفتن در سال‌های آغازین گام دوم انقلاب، حاکم بودن فضای خاص تحریم ها و شرایط بین المللی، انتخابات ۱۴۰۰ را حائز اهمیت کرده لذا مردم باید با مشارکت بالا در آن حضور پیداکنند تا خروجی انتخابات به صلاح نظام اسلامی باشد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: احزاب سیاسی، اهل قلم، اصحاب رسانه،ائمه جمعه و جماعات،متنفذین و به طور کلی تریبون داران باید با انسجام درونی مقوله مشارکت حداکثری را دنبال کنند تا با آگاهی سازی بیشتر مردم، زمینه حضور آنان در انتخابات فراهم شود.

خوش خبر ادامه داد: مردم همچون گذشته که در همه بزنگاه‌های نظام اسلامی حضوری آگاهانه و فعال داشته‌اند، این‌بار نیز حضوری باشکوه را ثبت خواهند کرد.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با توجه به پهنه ۱۵۱ هزار کیلومتر مربعی استان، افزایش شعبه های اخذ رأی پیشنهاد داده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به اهمیت آموزش مجریان انتخابات اشاره و تصریح کرد: با رصد حوزه سیاسی، دوره های آموزشی با حضور مسئولین کشوری و و در شهرستان ها با محوریت معاونت سیاسی فرمانداران، برای اعضای شعب برگزار خواهد شد.

خوش خبر به شکل گیری کمیته امنیتی ذیل ستاد انتخابات کشور اشاره کرد و گفت: این کمیته امنیت انتخابات را به عهده دارد.

وی افزود: ستاد انتخابات استان نباید هیچ اقدام جانبدارانه‌ای از کاندیدای خاصی داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی، سلامت انتخابات را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: سلامت انتخابات با محور قرار دادن قانون و رأی مردم به عنوان حق الناس تضمین می‌شود که بارها در فرمایشات مقامات ارشد نظام تبیین شده است.

خوش خبر، استفاده از بیت المال و امکانات دستگاه‌های اجرایی به نفع کاندیدای خاص را ممنوع برشمرد و یادآور شد: نظارت همه جانبه در این خصوص صورت خواهد پذیرفت.

وی به نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی نیز اشاره و بیان کرد: فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف باید با هدف مشارکت افزایی و گرم کردن تنور انتخابات، صرفاً در چارچوب قوانین صورت گیرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: پروتکل‌های مرتبط با نحوه تبلیغات کاندیداها، طی روزهای آینده توسط وزارت کشور تهیه و ابلاغ خواهد شد.

خوش خبر خاطرنشان کرد: ما به دنبال آن هستیم تا با رعایت اصل بیطرفی و تمکین از قانون و با حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد حماسه‌ای با شکوه شکل گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟