لزوم آموزش و تربیت نیروی‌های متخصص جهت تولید زیورآلات سنتی


لزوم آموزش و تربیت نیروی‌های متخصص جهت تولید زیورآلات سنتی

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی بر لزوم آموزش و تربیت نیروی‌های متخصص جهت ساخت محصولات نقره از جمله زنجیر، در شهر جهانی صنایع‌دستی گوهرسنگ‌ها تاکید کرد.

محمد مطیع در حاشیه بازدیدی که به همراهی عبدالله جلیلی، رییس اداره امور موسسات آزاد فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی که از کارگاه تولید زنجیر نقره در مشهد صورت گرفت، اظهار کرد: مشهد یکی از قطب‌های تولید زیورآلات در کشور است و به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی گوهرسنگ‌ها، نیاز به آموزش در راستای تربیت نیروی متخصص و حمایت از هنرمندان این رشته دارد. بنابراین همکاری سازمان‌های مرتبط همانند سازمان فنی‌وحرفه‌ای و اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی درشاخه کاردانش، برای تربیت نیروی متخصص و کارآمد بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: مشکلات و موانع پیش‌رو برای گسترش این شاخه از ساخت زیورآلات مورد بررسی قرار گرفت. همچنین با وجود این که مشهد به عنوان قطب تولید زنجیر در کشور و منطقه محسوب می‌شود، مقرر شد تا یکی از رشته‌های مهم آموزشی درحوزه کاردانش بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: درحال حاضر مشهد دارای بیشترین کارگاه تولید زیورآلات سنتی درکشور است. با وجود اهمیت تولید زنجیر و زیورآلات و نیاز قابل توجه کشور در این صنعت اما درحال حاضر بخشی از نیاز کشور از خارج تامین می‌شود.

بر اساس گزارش روابط ‌عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، مطیع بر لزوم تربیت نیروهای متخصص در این رشته تاکید کرد و گفت: چنانچه این هدف محقق شود خراسان رضوی و مشهد به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی گوهرسنگ‌ها، پتانسیل لازم برای تبدیل‌شدن به قطب تولید زنجیر را دارا است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید